צעדת החופש הישראלית-פלסטינית תיערך נגד הסיפוח של בקעת הירדן

ישראלים ופלסטינים ביחד, יצעדו ביום שישי 7 באפריל בבקעת הירדן בעד שוויון ושלום. זאת, ביוזמת לוחמים לשלום ועומדים ביחד. הצעדה תחל בשעה 13:30 ותנוע מערבה לאורך כביש 1, באזור צומת אלמוג. בקעת הירדן, חבל הארץ המזרחי של הגדה המערבית שתחת כיבוש, משתרעת על פני 1.6 מיליון דונם ומהווה כ-30% משטח הגדה. 87% משטחי הבקעה מוגדרים כשטח "סי" המצוי בשליטה ישראלית מלאה.

2017-04-02_204708

בשנים האחרונות ישראל דוחקת את רגלי הפלסטינים החיים בבקעה על ידי הגבלה חריפה של השטח המותר למגורי פלסטינים, פגיעה קשה ביכולת התושבים הפלסטינים לשאוב מים, הריסת בתים, הכרזה על אזורים רבים כאדמות מדינה, שטחי אש סגורים, שמורות טבע ועוד. כמו כן, המדינה עומדת מנגד כאשר מתנחלי האזור מתנכלים לשכניהם הפלסטינים ופוגעים בביטחונם ובפרנסתם המועטה. "בימים אלה, בהם נשמעות קריאות לסיפוח שטח C ואף לסיפוח הגדה המערבית כולה, אנו עומדים בסולידריות עם שותפינו הפלסטינים, ואומרים לא לסיפוח בקעת הירדן", נמסר על ידי המארגנים.

לפרטים נוספים ולהרשמה להסעות: כאשר מתנחלי האזור מתנכלים לשכניהם הפלסטינים ופוגעים בביטחונם ובפרנסתם המועטה. בימים אלה, בהם נשמעות קריאות לסיפוח שטח C ואף לסיפוח הגדה המערבית כולה, אנו עומדים בסולידריות עם שותפינו הפלסטינים, ואומרים לא לסיפוח בקעת הירדן!

https://www.facebook.com/events/424287407935604