צעדים ארגוניים של הכבאים לקראת ל"ג בעומר; שבוע לשביתת העוזרים המשפטיים

ההסתדרות אישרה היום (רביעי) את סכסוך העבודה שהכריזו ראשי ארגון הכבאים. זאת, בשל החלטות חדצדדיות של נציב הכבאות, בהן מדים שאינם תואמים לעבודתם ואי מתן תגמול למטלות נוספות על התפקיד. הכבאים מסרו כי אם הסכסוך לא ייפתר, כ-3,000 כבאים יפתחו בשביתה בעוד כשבועיים, לפני ל"ג בעומר.

3

כמו כן, כארבע מאות עוזרות ועוזרים משפטיים הפגינו אתמול מול בית המשפט השלום בתל אביב במחאה על הכוונה לפטר את רובן המכריע. כ-600 מתוך 650 העוזרות המשפטיות לשופטים בכל ערכאות המשפט בישראל עומדות בפני פיטורין בחודשים הקרובים, בעקבות התעקשות רשות בתי המשפט להגביל את עבודתן לארבע עד שש שנים בלבד. העובדות שיישארו בתפקידן ידרשו לחתום על הסכמי עבודה חדשים אשר יקצצו שכרן בכשליש. מאז יום חמישי שובתות העוזרות המשפטיות שביתה בלא הגבלת זמן.

"ידע הציבור איזו הנהלה עומדת מעל בתי המשפט – הנהלה מפרת חוק, נקמנית, שמפרה פסקי דין ולא רואה אף אחד ממטר", אמרה בעצרת עו"ד שגית טוביס יו"ר הועד הארצי של העוזרות המשפטיות, "הנהלת בתי המשפט היא המעסיק הגרוע ביותר במשקמעסיק שנוקם בעובדים על שהעזו להתאגד". לדבריה הנהלת בתי הדין אינה מכבדת את פסק הדין הקובע כי עליה לשלם לעוזרות המשפטיות עבור שעות נוספות, וכי מאז התקבל מונעת ההנהלה כל קליטה של עוזרים משפטיים קבועים. "זו דרכה של ההנהלה – לגרש את כולנו. אנחנו לא באים לה טוב בעין, אנחנו לוחמניים מדי כי נלחמנו על הזכות לעבוד". יו"ר איגוד המשפטנים בהסתדרות עו"ד יצחק גורדון מסר לעובדים כי שוחח עם יו"ר ההסתדרות אשר עומד מאחוריהן במאבקן; וכי בשבוע הקרוב צפויה ההסתדרות אף להגיש בעניינן בג"צ.

גם לשכת עורכי הדין הודיעה הבוקר על תמיכה במאבק. מלבד הצהרת התמיכה הפומבית במאבק, צפויה לשכת עורכי הדין להקצות לטובתו את משאביה לרבות יחידות הדוברות, הייעוץ המשפטי ואת יחידת הממשל והכנסת שלה. כמו כן החליטה הלשכה לפנות לשרת המשפטים על מנת שתיכנס לעובי הקורה ותפעיל את סמכותה והשפעתה לפתרון המחלוקת בצורה הוגנת ומכובדת. "ראוי להדגיש כי העוזרים המשפטיים הינם חלק בלתי נפרד מלשכת עורכי הדין וכי הלשכה נטלה חלק בהליכים המשפטיים שהתקיימו בעניינם בבתי הדין לעבודה. עוד יודגש כי לשכת עורכי הדין סבורה כי יש לחדד ולהבליט את חשיבות עבודתם של העוזרים המשפטיים אשר תרומתם חשובה לכלל מערכת המשפט ולציבור כולו", נמסר.