צעדים ארגוניים בבי"ח הדסה ובשירות התעסוקה למען העסקתם הישירה של עובדים

בבית החולים הדסה בירושלים אין קבלת קהל (מלבד מקרים רפואיים דחופים), ולא נקבעים תורים בשל תמיכת העובדים במאבקם של עובדי "נס טכנולוגיות" להעסקה ישירה. עובדי המינהל והמשק בהדסה שיבשו את העבודה, וזאת במחאה על הכוונה לפטר את עובדי המחשוב המועסקים כעובדי קבלן בגלל שנאבקו על קליטתם להעסקה ישירה. בהדסה הבהירו שאין בכוונתם לדון בקליטתם להעסקה ישירה, וזאת לטענתם "בשל מצבו הכלכלי של בית החולים".

2019-01-20_211544

עובדי נס בעת קבלת שבת מחאתית מול ביתו של מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין בראש העין ביום שישי שעבר (צילום: ועד עובדים)

עובדי המחשוב ערכו בשישי קבלת שבת מחאתית מול ביתו של מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין בראש העין, במחאה על המשבר החריף אליו הגיעו יחסי העבודה בהדסה. יצוין בשבוע שעבר דחה בית הדין האזורי לעבודה בירושלים את עתירת הדסה כנגד זכות השביתה של העובדיםשופט בית הדין דניאל גולדברג לצדדים לשבת לשולחן המו"מ ולהידבר. לטענת ההסתדרות, על אף נכונות לקיים שיח בנושא ולפתור את הסוגיות שבמחלוקת, בחרה הנהלת בית החולים בראשות המנכ"ל רוטשטיין שלא להיענות להצעת השופט, להתבצר בעמדותיה ואף לסרב לקיים מו"מ עם נציגות העובדים.

כמו כן, נמשכים העיצומים של עובדי לשכת התעסוקה שהחלו ביום שלישי שעבר. העיצומים ננקטים בשל הפרת ההתחייבות של משרד האוצר לקלוט את עובדי הקבלן בתוכנית "במעגלי תעסוקה" כעובדי שירות וזאת במסגרת חתימה על הסכם קיבוצי חדש. עוד ננקטים העיצומים בעקבות קשיים בחתימה על הסכם קיבוצי חדש. תוקפו של ההסכם הקודם פג בסוף בדצמבר. בעקבות ההכרזה, שירות התעסוקה ישבות מפעילות וסניפיו יהיו סגורים במהלך הימים הקרובים. יצוין שעובדי בנמל התעופה בן גוריון הכריזו ביום שני שעבר על שביתה בעקבות סכסוך עבודה ואי הסכמות עם משרד האוצר בכל הנוגע לקליטת עובדי קבלן. בשל הצעדים הארגוניים, בוטלו טיסות הפנים תוכננו לצאת מנתב"ג לאילת.