צוותי ריתוק למדענים בכור בדימונה; שבוע שני לשביתה בבנק מזרחי טפחות

הממשלה אישרה היום (ראשון), על פי בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפעלתן של תקנות חירום שיאפשרו הוצאת צווי ריתוק למדעני הקריה למחקר גרעיני בדימונה כדי לחייבם להפסיק את שביתות הפתע שהם מקיימים, הפוגעות בהפעלת הכור. בפברואר החלו מדעני הוועדה לאנרגיה אטומית, הקריה למחקר גרעיני בדימונה והכור בשורק בעיצומים, על רקע משא ומתן בנוגע ההסכם הקיבוצי שאמור לכלול העלאה ניכרת בשכרם. את העיצומים יזם ועד מדעני מערכת הביטחון, הפועל בנפרד מוועד המהנדסים ומאגד את הפיזיקאים והכימאים העוסקים בהפעלת המתקן.

2017-08-13_204043

עובדי בנק מזרחי טפחות בהפגנה שערכה בשבוע שעבר מול מטה הבנק ברמת גן (צילום: ארגון העובדים)

בנק מזרחי טפחות, שבבעלות משפחות ורטהיים ועופר, החליט על דחיית פרסום הדו"חות בגלל השביתה הנמשכת בבנק זה כשבועיים. לדברי הוועד, ההנהלה חזרה בה מההסכמות שאליהן הגיעו הצדדים במו"מ על הסכם השכר, והסתירה מהם את המגעים שהיא מנהלת לרכישת בנק אגוד. לפי הערכות של אנליסטים, שפורסמו הבוקר ב"דה מרקר" מזרחי צפוי לפרסם דו"ח חזק לרבעון עם רווח נקי של 375 מיליון שקל שיגלם את תשואה להון (יחס בין רווח נקי להון עצמי) של כ–12% — התשואה הגבוהה במערכת .

בתוך כך, ביום חמישי ערכו יו"ר ארגון העובדים דניאל דהן, ועמיתו בבנק אגוד, איציק מוקמל, פגישה שבמהלכה שוחחו על המהלכים האפשריים שניתן לבצע בכל הנוגע לכוונה למזג את שני הבנקים. לפני כשבועיים הודיע מזרחי לבורסה כי הוא מנהל מגעים עם בעלי השליטה באגוד לרכוש את מניותיהם (כ–75%) ולאחר מכן לרכוש את מניות הציבור (כ–25%) ולמזג את אגוד לתוך מזרחי, במחיר שלא יעלה על 60% מהונו העצמי של אגוד, כלומר תמורת כ–1.44 מיליארד שקל.