פתחה בקמפיין ארצי: ההסתדרות נרתמה למאבק באלימות נגד נשים

ההסתדרות נרתמת למאבק באלימות נגד נשים, והערב (רביעי) עולה קמפיין ארצי חדש בחסותה שקורא לנשים שחשופות לאלימות בבית, לפנות לקו החם של נעמת שמספרו *9201. העלייה הדרמטית במספר מקרי האלימות שדווחו מאז פרוץ הקורונה, קיבלה ביטוי גם בפעילות הארגון שמפעיל, בין היתר, מערך ייעוץ וטיפול לנשים וגברים במעגל האלימות ומעון לנשים נפגעות אלימות וילדיהן. מנתוני הקו החם של נעמת עולה כי נפח הפניות שנקלטו בחודשיים האחרונים, גדל ב-100% בהשוואה לתקופה דומה אשתקד.

נמסר כי "הקמפיין החדש של ההסתדרות ושל נעמת, שמאגדת בתוכה את כל חברות ההסתדרות, מחזיר את הקול לנשים שהזעקה שלהן לא נשמעת". במרכז הקמפיין, דמותה של אישה שמספרת בלחישות על החיים בצל הפחד, על איך זה ללכת בין הטיפות וללמוד מה להגיד ומתי, רק כדי לגלות בסוף שזה לא מה שמפסיק את האלימות בבית. הדמות בקמפיין, שמגולמת על ידי השחקנית תמרה סטיל כהן, עוברת לדבר בקול צלול ורגיל, רק כשהיא פונה לעזרה וקוראת לנשים נוספות לא להישאר לבד ולפנות  לקו החם של נעמת.

יצוין שאלפי נשים וגברים השתתפו ביום שני האחרון בעצרת מחאה נגד אלימות כלפי נשים בגן בצ’ארלס קלור בתל אביב. תחת הסיסמה: "ביחד נשים סוף לאלימות", המוחים דרשו מממשלת הימין החדשה להעביר את התקציב לתכנית למניעת אלימות במשפחה ולעגן אותו בחוק. במהלך משבר הקורונה נרצחו נשים, ומתחילת השנה נרצחו 11 נשים ותינוקת. בין הבאים פעילים רבים של חד"ש ומק"י וכן חברות תנועת הנשים הדמוקרטיות בישראל (תנד"י). כמו כן, בלטו במחאה שלטי חד"ש האדומים שנשאו המפגינות והמפגינים.

את העצרת פתחו שלוש יוזמות המצעד, דרור שדות, סתיו ארנון ורותי קליין שהזכירו את שמות 12 הנרצחות מתחילת השנה ואמרו: "אנחנו כאן כי אנחנו יודעות ויודעים שזה מתחיל בלהגיד לנערות מה מותר או אסור ללבוש ונגמר בלהרגיש בעלות ויכולת לעשות בגוף שלהן מה שרוצים. ממשיך גם בפערי השכר שרובנו חוות, ובסוף במינויים לוועדות בקבלת החלטות אשר נשים לא חלק מהן. אנחנו פה כי אלימות כלפי נשים היא בעיה חברתית שיש בה גבר, יש אישה, אין מדיניות ויש רצח. סיימנו להקשיב למקבלי ההחלטות מדברים על עצמם, הגיע הזמן שיתחילו לדבר עלינו".

מפגינות ומפגינים נגד אלימות כלפי נשים, ביום שני האחרון, בגן צ'ארלס קלור בתלאביב (צילום: כולן)

מארגנות המחאה מסרו עוד: "רצח זה נקודת הקיצון של הטרדות ברחוב, בעבודה או בבית זה קצה הקרחון של פערי השכר, של הערות פוגעניות, של חפצון, של הסללת נשים למקצועות בשכר נמוך, של נשים בזנות, של העובדה שלא קיים חינוך מגדרי בבתי ספר. זו תוצאה של אלימות ואפליה מגדרית שכולנו מרגישות בכל יום ובכל מרחב. במשך שנה וחצי מרחו אותנו מקבלי ההחלטות בזמן שנשים נרצחות. יותר מ-30 שרים ואף לא שרה אחת שדואגת לנו. מיליוני שקלים על משרדים חדשים, ואין 250 מיליון שקלים עבור תוכנית למניעת אלימות במשפחה. אנחנו נדאג שלא יוכלו להתעלם מאיתנו יותר".

הסרטון של נעמת במסגרת הקמפיין המשותף עם ההסתדרות:

https://www.youtube.com/watch?v=PS4XyZebQD0&feature=emb_logo