פשע שנאה: שני כלי רכב הוצתו בכפר פלסטיני ורוססו סיסמאות גזעניות

תושבים מהכפר פרעתא שבשטחים הפלסטינים הכבושים דיווחו הבוקר (שישי) כי במהלך הלילה הוצתו שני כלי רכב ורוססו כתובות על קירות של בתים בנוסח "שקט יענה בשקט, ד"ש מקומי אורי". 

אחת המכוניות שהוצתה הלילה בכפר הפלסטיני פרעתא (צילום: ועד הכפר)

על פי הדיווחים הרכבים הוצתו על ידי מתנחלים, והם שייכים לשני אחים. האחראי על תיק ההתנחלויות בצפון הרצועה, גסאן דגלאס, אמר כי "מתנחלים נכנסו לכפר בשעה 2:00, הציתו שני רכבים השייכים לאחים סאהר ות'איר חוסיין, ריססו סיסמאות גזעניות ועזבו את הכפר". לדבריו, המתנחלים הגיעו מהמאחז נכדי גלעד הסמוך.

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), אמר בתגובה: "עד מתי ימשיכו כנופיות הטרור להשחית מכוניות, לעקור עצי זית ולהשליט פחד ושנאה נגד האזרחים הערבים ונגד האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים באין דין ואין דיין? ממשלת הגזענות והכיבוש של נתניהובנטארדן מעניקה רוח גבית לפשעי השנאה ואינה נוקפת אצבע מולם".

המקרה הלילה מצטרף לשורת אירועים החשודים כפשעי שנאה דומים שהתרחשו בשבועות האחרונים ברחבי הארץ. רק אתמול צמיגיהם של 18 כלי רכב נוקבו בשכונת חלאילה, הסמוכה להתנחלות גבעת זאב שמצפון לירושלים. כתובות וצבע רוססו על חלקם כמו גם על קיר סמוך. שוטרים הוזעקו למקום ופתחו בחקירה. בשבוע שעבר התעוררו תושבי מנשיה זבדה שבצפון לבוקר של שנאה, שעה שבכביש הראשי ביישוב בו הם מתגוררים נוקבו גלגליהם של כ100 כלי רכב ועל אחד מהם רוסס סמל של מגן דוד. בנוסף, על מבנים רוססו כתובות נאצה שונות, בהן: "מוחמד חזיר" ו"ערבים אויבים לגרש או להרוג".