פרשת הצוללות: ראש הממשלה מתייחס למדינה כעסק פרטי שלו ושל משפחתו

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) דרש בסוף השבוע שחלף לכנס את מליאת הכנסת לדיון דחוף בפרשת עסקת הצוללות מגרמניה ובפרשת השחיתות במל"ל בעניין מתווה הגז. "שתי הפרשות החמורות שנחשפו השבוע בתקשורת הן מקרה קלאסי של הוןשלטוןביטחון. חשוב להכירן לעומק, ולזכור אותן היטב בפעם הבאה שנתניהו ינופף לעברנו בדגל הביטחון. שתי הפרשיות מראות לנו מה באמת מניע את ההחלטות הכלכליות והביטחוניות החשובות ביותר, והתשובה מדאיגה".

2016-11-21_200951

בשבוע שעבר דיווח רביב דרוקר בערוץ 10, כי דוד שמרון, קרוב משפחתו ועורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שימש במקביל כפרקליטו של איש העסקים מיכאל גנור, שמייצג את החברה שמייצרת את הצוללות הגרמניות וחותרת גם לתחזק אותןבשבועות האחרונים הודיע ראש הממשלה, כי הוחלט לרכוש שלוש צוללות נוספות מגרמניה, שיצטרפו לצי בן שש צוללות שישראל כבר מחזיקה. גנור ושמרון ניהלו פגישות עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כדי "לרכך התנגדות" של ועדי עובדים להפרטת התחזוקה של הצוללות לטובת אותה חברה גרמנית – טיסנקרופ – בעבר מיצרני הנשק הגדולים של גרמניה הנאצית.

ב"הארץ" אף פורסם (18.11), כי שמרון לא רק מייצג את גנור, אלא הוא אף רשום כדירקטור בחברת האחזקות של גנור. חברה זו התקשרה בדצמבר 2013 עם טיסנק רופ, יצרנית הצוללות מהעיר קיל. שר הביטחון לשעבר משה התייחס לפרשת רכש הצוללות: "אכן, התנגדתי נחרצות להגדלת צי הצוללות של חיל הים בשלוש צוללות נוספות. באותה עת, מטעמים מבצעיים, ארגוניים וכלכליים, לא היה לצה"ל צורך בכך", כתב יעלון בפייסבוק ובטוויטר .

עוד פורסם ב"הארץ" ביום ראשון השבוע (20.11), שקרן ההשקעות האמריקאית המקדמת בשנים האחרונות הקמה של שדה סולארי גדול בצפון הנגב, שכרה לפני כחודשיים את שירותיו של עו"ד שמרון. ההתקשרות בין הקרן לשמרון נחתמה לאחר שרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ואגף השמאי הממשלתי חייבו את הקרן לשלם כ-200 מיליון שקל עבור השימוש בקרקע המיועדת להקמתה של תחנת הכוח הסולארית. "כשהדלת נפתחה והופיע בה עו"ד דוד שמרון זה היה כאילו הונח אקדח על השולחן", אמר אחד משתתפי הישיבה. האקדח של נתניהו ושמרון מכוון דווקא נגד האינטרסים של מדינת ישראל. עושים לביתם ופוגעים בביתנו.

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון השבוע של "זו הדרך"