פרופ' משה מחובר הוחזר למפלגה: הצלחה לאגף השמאלי בלייבור

לאחר פרסום עצומה בינלאומית ודרישה מעשרות סניפים של מפלגת הלייבור הבריטית להחזיר את פרופ' משה מחובר למפלגה, קיבל מחובר מכתב המבשר לו כי הרחקתו מהמפלגה מבוטלת לאלתר. אף שביטול ההחלטה השרירותית נתקבל בברכה, הפרשה עוד לא נסתיימה.

2017-11-15_201006

מתוך הקמפיין להחזרת פרופ' לשורות הלייבור הבריטי

הסילוק נעשה באופן שרירותי: בלא הזמנה לדיון ובלא ציון המוסד שדן בסילוק או קריטריונים ברורים. פרופ' מחובר דורש כעת מהמנגנון המפלגתי התנצלות והבהרה של הנהלים לגבי הגדרת האנטישמיות במפלגת הלייבור. כזכור, מחובר סולק מהמפלגה לאחר שהואשם בגילויי אנטישמיות. בעוד מחובר, לטענתו, עסק בביקורת כלפי ישראל ונגד הציונות ולבטח לא אנטישמית (ר' גיליון "זו הדרך" 41). חזרתו של מחובר למפלגה – ניצחון לאגף תומכיו של מנהיג המפלגה, ג'רמי קורבין, וכישלון צורב ללובי הציוני בפוליטיקה הבריטית הפועל בהכוונת השגרירות הישראלית.

כישלון נוסף שנחל הלובי הציוני – סילוקה של פריטי פאטל, שרת הפיתוח בממשלתה השמרנית של תרזה מיי. פאטל נועדה עם נתניהו ועם בכירים ישראלים נוספים ללא אישור מוקדם. בנוסף, ביקרה פאטל בבית חולים שדה למורדים סורים ברמת הגולן. זאת, בניגוד לעמדה הרשמית הבריטית שאינה מכירה בכיבוש רמת הגולן ובסיפוחה. עם שובה נקראה פאטל לבירור אצל ראשת הממשלה מיי והתפטרה בעקבותיו.

הידיעה מתפרסמת הגיליון השבוע של "זו הדרך"