פעילי שלום עכשיו יפגינו בעת אירוע ממלכתי לציון 'יובל להתיישבות ביו"ש'

פעילי שלום עכשיו יפגינו בעת אירוע ממלכתי, בהשתתפות ראשהממשלה, לציון "יובל להתיישבות ביהודה ושומרון" שיתקיים מחר (רביעי). מהתנועה נמסר ש"מדובר בחגיגות 50 שנות שליטה צבאית על מיליוני פלסטינים. באירוע, שיתקיים בגוש עציון, שאינו תחת ריבונות ישראלית, ממשלת הימין תוקיר ותהלל את מפעל ההתנחלויות".

2017-09-26_202020

התנועה שיגרה מכתבים לחברי הכנסת וביקשה מהם שלא להגיע לאירוע. סיעות הרשימה המשותפת ומרצ הודיעו שאין בכוונתן לקחת חלק בו. במכתבם כתבו פעילי שלום עכשיו "ח"כים יקרים, הרי זה ברור שאין סיבה למסיבה. מהות האירוע חותרת תחת חזון שתי
המדינות, ולא קיימת הצדקה לקחת בו חלק. אנו קוראים לכל נבחרי הציבור רודפי השלום,
שתומכים בפתרון שתי המדינות, להימנע מלכבד את החגיגה הלאראויה הזו, ומפצירים
בכם לגנות אותה בקול חזק וברור. אל לנו להעניק לגיטימציה לאירוע שחוגג כיבוש ודיכוי
של עם אחר. מוקדם יותר השנה, נאמו כל ראשי מפלגות האופוזיציה שמגנות את גזל הקרקע ואת הבניה הלא חוקית והלא מוסרית בשטחי הגדה המערבית, בהפגנת עשרות האלפים שקיימנו לציון 50 שנים של כיבוש, תחת המסר –'שתי מדינות תקווה אחת'".

עוד הם כתבו "האירוע ביום רביעי מנוגד לחלוטין וסותר במהותו את המסר הזה. אירוע ממלכתי מחוץ לגבולותיה הריבוניים של מדינת ישראל הוא עוד צעד במדיניות הסיפוח המזדחל של ממשלת נתניהו. ממשלת ישראל בחרה לפעול בניגוד לחוקי המדינה, בניגוד לחוק הביןלאומי, ולהכשיר בפועל סיפוח של שטח כבוש. השתתפות באירוע חגיגות הדיכוי מנוגדת לדרכו וערכיו של מחנה השלום, שלא איבד את התקווה לפתור את הסכסוך עם שכנינו הפלסטינים. אל תכשירו את השרץ. אל תיקחו חלק בחגיגות הכיבוש וההתנחלויות.

אין סיבה למסיבה – ההתנחלויות הורסות את ישראל".

יצוין ששליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אמר הלילה כי ישראל אינה עומדת בהחלטת מועצת הביטחון הדורשת לעצור את הבנייה בהתנחלויות. במהלך דיון במועצה הוסיף מלדנוב כי בשלושת החודשים האחרונים הבנייה בהתנחלויות נמשכה בקצב גבוה, שהופך את פתרון שתי המדינות "לבלתי ניתן להשגה". לדבריו, עיקר הבנייה מתרחשת במזרח ירושלים, בה אושרו יותר מ-2,300 יחידות דיור בחודש יולי, "30% יותר מאשר בכל 2016".