פעילי שלום יפגינו בירושלים מול ביתו של ראש העיר בעקבות הגברת הדיכוי בעיסאוויה

פעילי שלום ירושלמים יפגינו הערב (מוצ"ש) בשעה 20:00 מול ביתו של ראש העיר משה ליאון ברחוב רמב"ן 38. המארגנים מסרו שזה יותר מחמישה חודשים שתושבי עיסאוויה "חווים אלימות מאורגנת ויומיומית מצד משטרת ישראל. כוחות גדולים של מג"ב ויס"מ מסתובבים בשכונה בכל שעות היום והלילה, ואנשים שהולכים ברחוב חשופים למכות, רימוני הלם וגז מדמיע כדבר שבשגרה. מאות אנשים נעצרו, ביניהם בני נוער וילדים. רובם המוחלט שוחרר תוך ימים ספורים ללא כתב אישום".

לדבריהם "הזמן חולף, והאלימות רק מחריפה. בינתיים הנזק לכל תושבי השכונה, ובעיקר לילדים שאיבדו כל תחושה של יציבות וביטחון, הולך ומעמיק. ראש העיר ליאון לא נוקף אצבע כדי להגן על התושבים שלו מפני האלימות השרירותית של המשטרה. משה ליאון – קח אחריות על תושבי ירושלים. קח אחריות על עיסאוויה".

יצוין ש-16 תושבי עיסאוויה שבמזרח ירושלים תחת כיבוש נפצעו בעימותים שפרצו בסוף השבוע שעבר עם שוטרים בעקבות מעצר של אחד מתושבי השכונה. בין הפצועים: ילד בן שמונה ושני תינוקות שנפגעו משאיפת גז מדמיע. במשטרה ציינו עוד כי נעצרו שני תושבים פלסטינים. התושבים דיווחו כי המתיחות בשכונה עלתה בימים האחרונים בעקבות החלטת המשטרה לבטל באופן חדצדדי הסכם שהושג עם התושבים, שלפיו תופסק השבתת הלימודים בתמורה להרחקת שוטרי יס"מ מבתי הספר בזמן הכניסה אליהם והיציאה מהם.

בעקבות הדיכוי המשטרה בשכונה שליד קמפוס האוניברסיטה העברית, ביום שני האחרון נערך מפגש בהשתתפות כ-150 סטודנטים ומרצים עם פעילי השכונה הפלסטינים באודיטוריום מנדל, שבהר הצופים. בפגישה נערכה ביוזמת "אקדמיה לשוויון" ו"פרי ג'רוסלם" והשתתף בה גם כתב "הארץ" ניר חסון המסקר את הנעשה בשכונה.

עוד על המעצרים בעיסאוויה, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/11/G44_2019.pdf

עוד על הפעילות "אקדמיה לשוויון" בעיסאוויה בגיליון 40 של "זו הדרך" (עמ' 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/10/G40_2019.pdf