פעילי שלום דחו את ההפגנה בצומת יד מרדכי בגלל ההסלמה; תתקיים ביום ה' הקרוב

לאור ההסלמה בדרום והדאגה לביטחון המשתתפים, פעילי קול אחר דחו ליום חמישי בשבוע הבא, 16 באוגוסט, את ההפגנה שתכננו להיום. פעילי שלום בעוטף עזה התכוונו להפגין בשעה 17:30 בצומת יד מרדכי בדרישה לקבל הסכם הודנה – הפסקת אש לזמן בלתי מוגבל. מקול אחר נמסר כי "בימים האחרונים העלו בפני ממשלת ישראל הצעות בתיווך שליח האו"ם ומצריים להסכם ארוך טווח לפתרון במשבר המתמשך מול עזה. בשלב זה הממשלה דחתה את ההצעה בטוענות שונות ומשונות בעוד החמאס מוכן להתקדם עם ההסכם".

ועוד "אנו נעמוד מחר בקריאה לממשלה להתקדם עם ההסכם ולהפסיק את מעגל הדמים האינסופי. הצטרפו אלינו!". יצוין שזה השבוע ה-46 ברציפות שהפעילים מפגינים במקום בדרישה להסיר את המצור על הרצועה.

2018-08-09_202433

לדבריהם לממשלת הימין אין כל תוכנית לגבי עזה וגרוע מזה היא דוחה בשלב זה כל יוזמה להפסקת אש ארוכת טווח, למרות ניסיונות תיווך רבים ממדינות בעולם. "המחדל המתמשך של התעלמות מוביל לסבב ועוד סבב של אלימות ללא תכלית וללא תקווה.
אסור להתעלם מהמציאות ההולכת ומחריפה בעזה, ואנו שעומדים שם בכל שבוע נמשיך לקרוא גם השבוע לגיבוש תוכנית מדינית ארוכת טווח לשיקומה של עזה, שתעניק לתושבים משני צידי המתרס חיים של תקווה וכבוד. לא ללחימה וכן לפתרון מדיני עם עזה".

יצוין שהפעילים גם קיימו משמרת מחאה בירושלים ביום ראשון האחרון בעת שהקבינט המדיניבטחוני דן בהסכם פיוס עם חמאס. "זו הזדמנות היסטורית לסיים מלחמה של 17 שנים. בחודשים האחרונים אנחנו, תושבי שדרות ועוטף עזה, סובלים ממאות שריפות ומאות רקטות ליישובים שלנו. אנחנו חזקים בהרבה מהחמאס. הגיע הזמן להיות גם חכמים. נתניהו וליברמןהפסיקו להיות מובלים. הובילו להסכם", נאמר במסר לממשלת ישראל.

ההפגנה ביום חמישי הקרוב בצומת יד מרדכי בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2129331777392409