פעילי מכתב השמיניסטים יפתחו בירושלים קמפיין החתמה ארצי למען הסירוב

פעילי מכתב השמיניסטים יפתחו מחר (שלישי) בערב בירושלים בקמפיין החתמה ציבורי לסירוב לשרת בצבא כיבוש. עד עתה יותר מ-100 תלמידי תיכון חתמו על המכתב. בעקבות המכתב הכריז שר החינוך בנט על תכנית חדשה "להגברת המוטיבציה לגיוס לצה"ל".

2018-01-08_204611

במסגרת התוכנית, בסיסים קרביים יאמצו בתי ספר במטרה לחזק את הרצון של התלמידים "לעשות שירות משמעותי". בתי הספר יתארחו בבסיסים והתלמידים ייחשפו לפעילות הצבאית של הבסיס והחיל. קצינים וחיילים יגיעו לבתי הספר וישוחחו עם התלמידים על מורשת קרב, ומפקדי יחידות קרביות יספרו להם על השירות האישי שלהם במסלול הקרבי במטרה להוות השראה עבורם.

מרשת הסרבנות הפוליטית "מסרבות" נמסר "אנחנו שמחות ומברכות על כך שהמחאה שביקשנו להשמיע הדהדה גם באזניו של שר החינוך. אנו מקוות כי ישכיל להסיק את המסקנות המתבקשות ולהבין שצעירות וצעירים רבים בישראל מתנגדים לכיבוש, ולא ילכו כעדר עיוור אחר מדיניות אלימה, גזענית וכובשת המאמללת את חייהם של מיליוני פלסטינים וישראלים כבד למעלה מיובל שנים. אנו נוסיף לקרוא לחברה הישראלית לחשבון נפש, ולמקבלי ההחלטות להבין שכל עוד יימשך הכיבוש, תמשך גם התנגדותנו אליו".

לדברי "מסרבות" השר בנט "מעביר לטובת התכנית 80 מיליון שקל שיכלו ללכת לחיזוק החינוך בפריפריה או לתוספת שכר למורים, אך ורק כדי לחזק את שטיפת המוח של התיכוניסטים בישראל. 'זו לא מיליטריזציה', הוא מנסה לשכנע אותנו. אבל דחוף לבנט מאוד שכולם ירגישו שהם בסכנה קיומית, ושהצבא הוא סלע קיומנו וערוץ המימוש העצמי העיקרי שלנו, ובדיוק לזה קוראים מיליטריזציה".

כאמור, האירוע יפתח מחר בערב בשעה 18:00 בירושלים. בתוכנית: דוכן החתמה ודיון עם פעילות המכתב, עצומת תמיכה לחברותינו הלא שמיניסטיות, הופעה של להקת "מגן ושרלוט" ובמת דוברים בהשתתפות עתליה בן אבא, חתומה ירושלמית על המכתב שישבה 110 ימים בכלא על סירובה לשרת בצבא; סער יהלום, חתום המכתב שבחודש הבא יכנס לכלא הצבאי על סירובו לשרת בצבא וחה"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת). האירוע יתקיים בהלני המלכה פינת הורקנוס (ליד הצ'יפסר).

האירוע בירושלים בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1788986141404564