פעילי מגמה ירוקה מצטרפים למאבק להרחקת אסדת הגז מהחוף; הפגנה בת"א

פעילי מגמה ירוקה מצטרפים למאבק להרחקת אסדת הגז מהחוף. הארגון עמד בחזית מאבק הגז מראשיתו, ב-2013 במאבק נגד ייצוא הגז וב-2015 במאבק נגד מתווה הגז. "חשוב להדגיש כי, מאז ומתמיד, היה הגז עבורנו, תחנת מעבר בלבד, בדרך ל-100% אנרגיות מתחדשות. התלות בגז היא תוצר תכנון לקוי של משק האנרגיה והיא חייבת להשתנות כך שתהיה מינימלית, קצרת טווח ומותאמת לצרכים המקומיים בלבד, עד פיתוח חלופות לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות", נמסר.

2018-07-24_081505

"החלטנו לתמוך במאבק להרחקת האסדה אל פי באר מתוך אמונה שזהו הדבר הנכון ביותר גם בהיבט של בריאות הציבור וגם בהיבט של שמירת הים. מתוך הסתכלות רחבה על משק האנרגיה בישראל, אנחנו משוכנעים שניתן להרחיק את האסדה מבלי לעכב את סגירת התחנות הפחמיות בחדרה שתביא לצמצום משמעותי של זיהום האוויר באזור. בנוסף לכך, המדינה חייבת לדאוג לרגולציה משמעותית כדי למנוע זיהום ותקלות. המצב של זיהום האוויר הקיצוני כפי שנמדד במאגר תמר לא יכול להתקיים לא ב-10 ק"מ ולא ב– 120 ק"מ מהחוף", הדגישו במגמה ירוקה.

יצוין שעצרת מחאה שתתקיים ביום שישי הקרוב27 ביולי, בשעה 15:00, בכיכר הבימה בתלאביב תחת הכותרת "תל אביב מתעוררת ואומרת לא לזיהום החופים! לא להרעלת הים!".

העצרת ביום שישי הקרוב בפייסבוק:
https://he-il.facebook.com/events/271579346732077

למידע נוסף על המאבק להרחקת האסדה מחוף הים:
https://www.facebook.com/homelandguards