פעילי חד"ש יצטרפו לשבוע המאבק להעסקה ישירה במוסדות להשכלה גבוהה

פעילי חד"ש באוניברסיטאות והמכללות יצטרפו לשבוע המאבק להעסקה ישירה במוסדות להשכלה גבוהה. אירועי המחאה יתחילו ביום שני הקרוב, 11 ביוני וימשכו במשך שבוע. מהקואליציה להעסקה ישירה נמסר ש"הגיע הזמן להתקדם להעסקה ישירה באוניברסיטאות ובשאר המוסדות להשכלה גבוהה! הצטרפו אלינו בשבוע הקרוב למגוון פעילויות בקמפוסים, כשלכולנו מטרה אחת: להעביר את עובדות ועובדי הניקיון, אלו שבזכותן אפשר להיכנס לכיתות ולמעבדות יום יום – להעסקה ישירה והוגנת".

2019-06-08_164458

יצוין שעובדות הניקיון ברוב האוניברסיטאות והמוסדות האקדמיים עדיין מועסקות באופן קבלני וסובלות מתתתנאים. הגיע הזמן לשים סוף לעוול ולדרוש העסקה ישירה, דווקא במוסדות להשכלה גבוהה, שמתיימרים לפעול למען בצדק, יושרה והגעה אל האמת, אלו שאמורים להוות דוגמא לסטודנטים והסטודנטיות שלהם .

אוניברסיטת חיפה כבר עשתה את המהפך והפכה לאוניברסיטה הראשונה שהעבירה את עובדי ועובדות הניקיון שלה להעסקה ישירה. זאת, בדומה לסמינר הקיבוצים, מכון ויצמן, מכללת תלחי, מכללת אורנים ומכון ון ליר.

ביום שני הקרוב יתקיימו הפגנות באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תלאביב. בעברית אף מתוכננת שביתה ביום שני שלאחר מכן, 17 ביוני. פעילויות הסברה מחאות יתקיימו ביום שלישי, 11 ביוני באוניברסיטת בן גוריון ובמכללות ספיר ודוד ילין.

בתלאביב, עברה כבר יותר משנה וכספי הפנסיה והפיצויים שנגזלו מהעובדות על ידי חברת הקבלן י.יא עדיין לא חזרו אליהן. הפעילים בקמפוס שברמת אביב מסרו כי "לאף אחד אין תשובה מתי ואם בכלל העובדות תיראנה את הכסף הזה אנחנו חייבות וחייבים להשמיע את קולנו כדי לתמוך בעובדות הניקיון ולהעביר לאוניברסיטה את המסר שאי אפשר לטאטא מתחת לשטיח את הלכלוך הזה".

עוד מסרו הפעילי שהנהלת האוניברסיטה ביצעה בדיקה מדגמית על ידי חשב שכר חיצוני ובה התגלו הפרות חמורות על ידי הקבלנים "אבידר" (שמירה) ו"ברק גדעון" (ניקיון). חברות הקבלן לא מפרישות לעובדים ולעובדות את תשלומי הפנסיה, ובכך מבצעות עבירה חמורה על החוק! "הנהלת האוניברסיטה מבטיחה לטפל בנושא, אבל בצעד שערורייתי בוחרת לא להודיע לעובדות על המצב. בושה לאוניברסיטה שמתעלמת מזכות העובדות לדעת שהמעסיק שלהן פשע נגדן".

רשימת האירועים במכללות ובאוניברסיטאות:

https://www.facebook.com/events/1158305781027779/

לפרטים נוספים על המאבקים במוסדות השונים:
http://bit.ly/2I1q0Z1