פעילי חד"ש יצטרפו לצעדת האימהות השכולות הערביות כתוצאה מהפשיעה הגוברת

צעדת האימהות ששכלו את בניהן כתוצאה מהפשיעה הגוברת בחברה הערבית יצאה לדרך ביום שלישי משכונת חליסה בחיפה ומחר היא צפויה להגיע ללוד, רמלה ואבוגוש . האימהות צועדות מן היום הראשון יחד עם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) ועד לבית הנשיא בירושלים.

עם יציאת הצעדה מסר ח"כ עודה "כאשר אמא שכולה מקבלת החלטה לצעוד מחיפה עד ירושלים ברגל, ומצטרפות אליה נשים שכולות שאיבדו את יקיריהן, חובתו של כל אדם שיכול לתמוך ולהגיע. מטרתה של הצעדה הזאת היא להחזיר לסדר היום הציבורי את המאבק והמוכנות שלנו להיאבק. על כן, חובתנו לתמוך. בהצלחה וכל ההערכה והתמיכה לאמהות השכולות הנאבקת". "לא נשתוק בפני הפשיעה. אנחנו רוצים חברה ללא נשק, ארגוני פשע, פרוטקשן ושוק שחור", הדגיש.

צעדת האימהות שיצאה משכונת חליסה בחיפה מגיעה לבקה אלגרבייה. בין הצועדים: חברי הכנסת איימן עודה, עאידה תומאסלימאן וג'אבר עסקלה (צילום: זו הדרך)

לפי נתונים שפורסמו עלידי יוזמות אברהם, רק ב-2019 נרשמו 89 מקרי רצח של אזרחים ערבים, בהם 79 גברים ו-10 נשים. מתחילת השנה נרצחו 51 אנשים בחברה הערבית ובהם 45 מנשק חם. בנוסף, כ-22% מהאזרחים הערבים מדווחים כי הם או מי מבני משפחתם נפגעו במהלך השנה האחרונה מעבירות אלימות כגון מכות, דקירות או ירי.

כאמור, הצועדים יגיעו מחר לאבוגוש וביום ראשון ייערך חלקו האחרון של מצעד המחאה מאבוגוש לירושלים.​ יצוין שפעילי חד"ש עומדים להצטרף מחר לצעדה ומאוחר יותר להמשיך למחאה נגד ראש הממשלה המואשם בפלילים ברחוב בלפור בירושלים. מחד"ש נמסר: "מחר אחה"צ נצטרף פעילים יהודים וערבים לצעדת האימהות בקטע מהצעדה בכיוון אבוגוש, ומשם ניסע להפגנה הגדולה בבלפור נגד ממשלת נתניהו. נפגשים בשעה 16:00 בחניון לטרון".

להרשמה לנסיעה מת"א: https://forms.gle/H3a2onX3DgqdaecT9