פעילי חד"ש יפגינו; פועל בניין תושב סכנין – ההרוג השני בתאונות עבודה ב-2021

ג'מאל איברהים סבאענה, תושב סכנין, נפטר השבוע מפצעים אנושיים בעקבות נפילה מסולם בעת עבודות שיפו. בבית יוסף שליד בית שאן. כך נמסר מהקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה.

עוד נמסר כי טרם פורסם כל דיווח של גורם רשמי על סיבוץ מותו, ופרטי המקרה פורסמו ברשתות החברתיות בערבית. יצוין שהפועל המנוח הוא ההרוג השני בתאונות עבודה מתחילת השנה, לאחר שבתחילת החודש נהרג יורי סבצ'וק בן ה-70 לאחר שנפגע מפלטה שנפלה ממנוף במהלך עבודתו כמסגר במפעל "חרש אשדוד". מתחילת שבוע זה התרחשו 18 תאונות עבודה מדווחות בדרגת פציעה בינונית ומעלה, מהן ארבע קשות, רובן המכריע באתרי בנייה. "נתון זה משקף קצב מואץ ומדאיג מאד של תאונות עבודה, וזאת על אף הסגר במרבית מקומות העבודה", הדגישו.

ג'מאל איברהים סבאענה, תושב סכנין, שנפטר השבוע בעקבות תאונת עבודה (צילום: רשתות חברתיות ערביות)

בעקבות הקטל במקומות העבודה, פעילי פורום המאבק בתאונות עבודה של חד"ש יפגינו ביום שישי הקרוב, 22 בינואר, בתלאביב, בירושלים, בנצרת וליד סכנין. מהפורום נמסר "נגיף תאונות הבניין ממשיך להשתולל באין מפריע, אלפי עובדים קפחו את חייהם על גבי פיגומים ומנופים ברחבי הארץ. במהלך 2020 נהרגו 67 עובדים בתאונות עבודה, בהם 33 בענף הבנייה, ועשרות רבות נפצעו". לדבריהם "לנגיף תאונות הבניין אין מסיבות עיתונאים ואין כותרות ענק, אין גם ישיבות ממשלה ופרויקטור מיוחד, יש רק ממשלה שעוצמת עיניים וקבלנים שקוצרים רווחים של מיליונים על קיצוץ עלויות הבטיחות". עוד הבטיחו ש"ביום שישי הקרוב, ומדי חודש, נפגין ברחבי הארץ נגד מדיניות הממשלה המעדיפה רווחים על חיים. דם הפועלים אינו הפקר". "זו לא תאונה – זו אשמת המדינה", הדגישו.

המחאות יתקיימו בשעה 13:00, בו זמנית ברחבת המשביר במרכז ירושלים, בפינת הרחובות מטלוןהעלייה בדרום תלאביב. בשעה 16:00 בצומת יובלים ממערב לסכנין וב-17:00 בכיכר המעיין במרכז נצרת.