פעילי חד"ש יפגינו בבית הספר בתל-אביב בו נהרג בתאונה פועל בניין

פועל בניין כבן 30 נהרג אתמול (רביעי) לאחר שנפל מגובה של שמונה מטרים באתר בנייה בבית הספר נופי ים, רחוב בשביס זינגר1 , בתל אביב. זהו הפועל ה-29 שנהרג בתאונות בניין מאז תחילת השנה. פורום העובדים של חד"ש בתלאביב וביפו יפגינו מחר (שישי) בשעה 8:00 במקום במחאה על הפקרת חיי עובדי הבניין על ידי הקבלנים.

הפועל, שהמשטרה סירבה למסור את שמו, עבד באתר של חברת ליאם הנדסה בבניית אולם ספורט בבית ספר. הוא פונה מהאתר במצב אנוש לבית החולים איכילוב, שם נקבע מותו.

1

צוות מד"א מעניק טיפול רופאי ראשוני לעובד הבניין בבית הספר נופי ים, בטרם נפטר (צילום: מד"א)

מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, ראובן בן שמעון, אמר בעקבות מותו של הפועל: "מצופה ששר העבודה והרווחה יכריז על מצב חירום בדיוק כפי שנהוג בצבא וייצא בעצמו לאתרי הבנייה לצפות בהפקרות שגובה חיי אדם, וגם ינחה את המפקחים במשרדו להסיר את כפפות המשי. בהיעדר הרתעה ואכיפה נמשיך לקבור את הפועלים השקופים שקולם לא נשמע, לא בחייהם ולא במותם".

התאונה אתמול היא התאונה הקטלנית השנייה שהתרחשה השבוע. ביום ראשון נהרג פועל הבניין הפלסטיני אשרף חטאב, בן 29 מכפר אללבד שליד טולכרם, לאחר שנפל עליו מטען באתר בנייה בשכונת הדר יוסף בתל אביב.

לפני כחודש תועדו פועלים שעבדו בגובה ללא אמצעי בטיחות מתאימים בבניית בית ספר שרונה בתל אביב. היזמית באותו מקרה היא עיריית תל אביב. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שמכהן גם כיושב ראש פורום 15 העצמאיות, מוביל את התנגדות הרשויות המקומיות לכך שהפקחים העירוניים יסייעו בפיקוח על אתרי הבנייה, בהתאם לדרישת משרד העבודה והרווחה.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/999260656883868