פעילי חד"ש ומרצ הפגינו בתל-אביב בהזדהות עם העם היווני הנאבק בצונאמי הניאו-ליברלי

פעילי שמאל בתל-אביב מזדהים עם היוונים. אמש (ראשון) התקיימה מול שגרירות יוון במרכז תל אביב הפגנת סולידריות עם מצביעי ה"לא" במשאל העם היווני נגד תכנית החילוץ הניאו-ליברלית של האיחוד האירופי ליוון. את ההפגנה מארגנים מספר גופים בהם חד"ש ת"א וצעירי מרצ, איגודי עובדים וסטודנטים ופעילים חברתיים. זאת כחלק משורת הפגנות סולידריות דומות שמתקיימות בימים האחרונים ברחבי העולם עם אזרחי יוון על ידי  ארגוני שמאל ואיגודים מקצועיים נגד כפיית צעדי הצנע.

2015-07-06_192522

מפגינים בתמיכה עם העם היווני, אתמול, בתל-אביב (צילום: חד"ש ת"א)
ממארגני ההפגנה נמסר: "הערב אנחנו מפגינים כדי להזדהות עם האזרח היווני שעומד מול כוחות רבי עוצמה המנסים לכפות עליו צעדים אנטי חברתיים ופוגעניים. לא רק שהתכנית המוצעת ליוון על ידי הנושים באיחוד האירופי רק תפגע באזרחי יוון, היא גם לא תסייע לממשלת יוון להחזיר את חובותיה מהר יותר. אזרחי יוון בוחרים היום בין המשך שליטת המוסדות הפיננסיים והבנקים הבינלאומיים בהם לבין דמוקרטיה, שלטון העם וצדק. יוון מלמדת אותנו שיעור חשוב ומעורר השראה לכל מי שנאבק למען חברה שוויונית וצודקת".

פרופ' דני פילק המחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון, שהשתתף בהפנגה, מסר: "ההחרפה של המשבר היא תולדה של סירוב קבוצת היורו להתחייב להבנייה מחדש של החוב. כולם יודעים שכדי לשלם את החוב, יוון תצטרך לרמוס את הזכויות הבסיסיות של אזרחיה, ואפילו קרן המטבע מכירה בזה שהחוב אינו ניתן להחזר, ובמיוחד – חוב שמטרתו הייתה למנוע הפסדים לבנקים האירופיים ולא להקל על הסבל של העם היווני".