פעילי חד"ש ומק"י מפגינים בגליל ובמשולש בסולידריות עם השבתת הרשויות הערביות

פעילי חד"ש ומק"י בגליל ובמשולש מפגינים מדי יום, מתחילת השבוע, בסולידריות עם השבתתן של הרשויות המקומיות הערביות. ההשבתה נמשכת כשבוע במחאה על האפליה בהקצאת הסיוע הממלכתי בעקבות משבר הקורונה. בראשית השבוע עתרו ראשי הרשויות לבג״ץ, באמצעות מרכז עדאלה, בדרישה להקצות להם סיוע תקציבי באופן שוויוני. על כך מסר אתמול (שלישי) העיתון "אל אתיחאד".

ההשבתה כוללת את מערכות החינוך, הרווחה, איסוף האשפה, שיטור ופיקוח עירוני, ובעיקר את חדרי המצב לקורונה האמורים לנהל את המאבק בהתפשטות המגפה. השבתת חדרי המצב מסוכנת בעיקר בכמה מהיישובים שנפגעו במיוחד מהקורונה ובהם חורה בדרום, אום אל פאחם בוואדי ערה ודיר אל אסאד בצפון. בכל אחד מיישובים אלה נמצאו מאות נדבקים, ומקצתם הגיעו למצב קשה. ההשבתה עצרה פעולות חיוניות ובהן פינוי נדבקים למלוניות והפרדתם ממשפחותיהם, וכן את הדיווח המסודר אודות החולים.

מפגינים ליד טמרה בסולידריות עם השבתת הרשויות הערביות (צילום: אל אתיחאד)

בעתירה לבג"ץ נטען כי מדיניות הסיוע הממשלתית אינה מתחשבת במאפייני היישובים הערביים ומנוגדת לחוק, שאינו מגביל את ההנחה לארנונה לעסקים בלבד. העותרים מבקשים מבג״ץ להורות על קביעת קריטריונים באופן שיתחשב במאפייני הנזק הכלכלי שנגרם ליישובים הערביים. בהיעדר אזורי תעשייה ומתחמי עסקים, עיקר ההכנסה מארנונה של הרשויות הערביות היא מארנונה למגורים.

עוד נמסר ב"אל אתיחאד" כי ביום שני נערכו שתי משמרות מחאה בכיכר המעיין בנצרת ובאחד מהצמתים המרכזיים בכניסה לעיר. במשמרות בנצרת לקחו חלק ראש העיר לשעבר ראמז ג'ראייסי, סגן ראש עיר נוף הגליל (נצרת עילית לשעבר), ד"ר שוקרי עואודה, יו"ר מרחב נצרת של ההסתדרות, כמאל אבואחמד וחבר הנהגת ההסתדרות, דח'יל חאמד יחד עם שני חברי מועצת העיר מסעב דוח'אן ופיראס חמדאן. אתמול נערכו משמרות מחאה נוספות בכניסה לסח'נין, בשפרעם, ליד כפר ריינה וליד טמרה.