פעילי חד"ש ומק"י יצטרפו למצעד הגאווה בתל-אביב; דיון על מאבק להט"בי ערבי-יהודי וסוציאליסטי

חברי מק"י וחד"ש יצטרפו מחר (שישי) למצעד הגאווה ה-20 של העיר. יותר מ-200 אלף שלקחו בו חלק בשנה שעברה. המצעד יתקיים תחת הסלוגן "קהילה עושה היסטוריה", ובסופו ייערך הפנינג המוני בגן צ'ארלס קלור בהשתתפות אמנים שונים במצעד ייקחו חלק 13 משאיות עם במות. פעילי חד"ש ומק"י שיצטרפו למצעד הגאווה בתל אביב, מוזמנים להגיע לדוכן שיוקם בשעה 9:30 בגן מאיר.

2018-06-07_195514

יצוין שלפני שנתיים הלך לעולמו חבר סניף מק"י תלאביב הוותיק ניצן אביב, שהיה אחד מחלוצי המאבק לזכויות להט"ב עוד מאמצע שנות השבעים. אביב היה בין ההוגים והיוזמים של מצעד הגאווה הראשון בישראל ב-1979. כאחד מראשי המאבק נמנה עם הראשונים שחשפו את עצמם בטלוויזיה הישראלית והסתכן בתשלום מחיר אישי על "יציאתו מהארון" על אף זאת לא נרתע והמשיך לפעול.

עוד נמסר אתמול שמצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יצעד השנה בחמישי 2 באוגוסט בסימן מורשת קהילתית, להוקרת ותיקות וותיקי הקהילה. הנושא נבחר לאחר דיון דמוקרטי בקרב חברי הקהילה הגאה בעיר וחברי עמותת הבית הפתוח, אשר החליטו לאמץ את הנושא הארצי שהציעה מנהלת הגאווה.

מארגני המצעד מוסרים כי האירוע יציין את הפעילים שסללו את הדרך עבור שוויון זכויות וחירות לקהילה הגאה בירושלים, וידגיש את חשיבות המשך המאבק הקהילתי על רקע הקיפאון האחרון שחל בהתקדמות זכויות הקהילה הגאה בישראל. "המצעד יישא על נס את המאבק הגאה ויוקיר את אלה שנשאו בנטל הובלתו בתקופות קשות ומאתגרות אף יותר", מסרו המארגנים. "הקהילה הגאה תמשיך להיאבק בשם אלה שצלחו כברת דרך מרשימה בקידום הסובלנות והשוויון, ויציין את זכרה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה בפשע השנאה במצעד הגאווה בשנת 2015". בשנה שעברה השתתפו במצעד הגאווה בירושלים כ-25 אלף אלף שנערך תחת הסיסמא "עת לאהוב".

בבית הפתוח הוסיפו כי "המצעד השנה יוקיר את אלה שנלחמו להגשים את אהבתם ולחיות את זהותם כאשר אלו היו לא מקובלות ואף אסורות על פי חוק; אנו נוקיר את הנבחרים והנבחרות הלהט"בים, את הארגונים הקהילתיים שעמדו בחוד החנית של המאבק הגאה בארץ, את מצעדי הגאווה שהולכים ומתרבים בכל רחבי הארץ, את העותרים והעותרות לבתי המשפט נגד העוולות והאפליות החוקיות בישראל, את מובילי התרבות הגאה, את מרכזי הסיוע הגאים ואת אלה שחוו אלימות, אפליה, שנאה ורצח והמשיכו לזקוף את גבם בגאון".

סניף חד"ש – תל אביב יקיים ביום שלישי הקרוב, 12 ביוני, דיון תחת הכותרת "המאבק הלהט"בי כמאבק ערבייהודי וסוציאליסטי", בהשתתפות אורי וולטמן ופאדי דעין. הדיון יתקיים בשעה 20:00 בגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תלאביב. הכניסה ללא תשלום.