פעילי חד"ש הצטרפו למחאת עובדי 'קפה נואר'; באמישראגז שבים לעבודה

פעילי פורום העובדים של חד"ש בת"א-יפו הצטרפו אמש (ראשון) להפגנת עובדי "קפה נואר" שבמרכז תל-אביב הנאבקים למען חתימה על הסכם קיבוצי. אין זו הפעם הראשונה בה פעילי חד"ש, יחד עם חברי הנוער העובד והלומד, מפגינים בפתח בית הקפה שברחוב אחד העם. המפגינים קראו בין היתר: "הסכם, זכויות – ולא מריחות", "קפה נואר – עוד לא מאוחר!" ו"לא, לא, לא ניתן מהזכויות להתעלם".

עובדי "קפה נואר" שבו השבוע לנקוט צעדים ארגוניים ומחריפים את מחאת. בליל שישי השביתו את משמרת הערב במסעדה, ולראשונה הפגינו מול מסעדה נוספת שבבעלות הקבוצה – מסעדת סבסטיאן. לדברי הסתדרות הנוער העובד והלומד פוגעת ההנהלה בשיבוץ המשמרות של העובדים השובתים, בניגוד להתחייבותה בבית הדין לעבודה. העובדים מוחים על גרירת הרגליים בחתימה על הסכם קיבוצי ראשון במסעדה, וטענות לפגיעה בהתאגדות.

2017-10-09_211830

מפגינים מול 'קפה נואר' בתל-אביב (צילום: הנוער העובד והלומד)

 

בית הדין לעבודה בתל-אביב החליט בשבוע שעבר שהעובדים יוכלו לשוב ולנקוט עיצומים והנהלת המסעדה תמנע מלפגוע במשמרותיהם. זאת, אחרי שהמשא ומתן שהתקיים בין הצדדים בשבועות האחרונים לא הביא עד כה לחתימה על הסכם קיבוצי. עוד הוסכם כי הצדדים יפגשו בימים הקרובים להמשך המשא ומתן. דיון נוסף בתיק נקבע לאמצע החודש.

יצוין שיו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, הנהלת אמישראגז וועד העובדים בחברה, חתמו אתמול על מסמך עקרונות לגיבוש ההסכם הקיבוצי. ההבנות הושגו כשלושה שבועות לאחר שעובדי אמישראגז פתחו בצעדים ארגוניים ושיבשו חלקים נרחבים במערך השירות בחברה, וזאת על-רקע המבוי הסתום במו"מ על הסדרת זכויותיהם בהסכם חדש.
הצדדים ישובו וייפגשו במהלך חוה"מ סוכות, בליווי הצוותים המשפטיים, במטרה לעגן את ההבנות שהושגו בהסכם כולל שמביא לסיום המשבר בחברה. כחלק מההסכמות, יו"ר ועד העובדים הארצי באמישראגז, אלי חזות, הנחה את כל עובדי החברה לשוב הבוקר לעבודה במתכונת מלאה.