פעילי חד"ש הפגינו בחיפה במחאה בעקבות גל ההתייקרויות ומדיניות הממשלה

פעילי חד"ש הפגינו אמש (מוצ"ש) ברחבת מוזיאון חיפה במחאה על גל ההתייקרויות ומדיניות ממשלת הימין. עשרות השתתפו בעצרת, ביניהן ראשי חד"ש ומק"י, שמחו על המדיניות הניאוליברלית של ממשלת נתניהו ועל המשך הכיבוש והמצור על עזה. "אם אין לחם לרעבים בעזה – לא יהיה לחם גם לאזרחים בישראל. אלה שני צדי של אותו מטבע", אמר למתכנסים חבר הלשכה הפוליטית של מק"י, ח"כ לשעבר עיסאם מח'ול. לדבריו "ממשלת הימין מעוניינת בהרעבה של האוכלוסייה הפלסטינית בעזה, אבל היא גם מעוניינת לשרת את משטר הטייקונים והחברות הרבלאומיות ומייקרת את מוצרי היסוד, החשמל והמסים בישראל".

2018-12-16_211946

מפגינים אמש בחיפה נגד גל ההתייקרויות ומדיניות הממשלה (צילום: זו הדרך)

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) הצטרף לדברי מח'ול והוסיף "במהלך קומבינת הגז ממשלת נתניהו הבטיחה הוזלת מחירי האנרגיה וזריקת עידוד לכלכלה. דבר לא קרה. היחידים שקיבלו זריקת עידוד והמון כסף הם הטייקונים השולטים בגז שבבעלות המדינה". "על מנת להילחם בפגיעה בכושר הקנייה של העובדים – יש לדרוש תוספות שכר משמעותיות", הדגיש. סגנית ראשת העיר חיפה המיועדת, שהירה שלבי, התייחסה לגל ההתייקרויות ולהשלכות הצפויות על תקציביהן של משפחות העובדים. "איך ייתכן שמוצרים רבים זולים יותר באירופה מאשר בישראל?" שאלה והוסיפה "אפילו מוצרים המיוצרים בישראל זולים יותר שם".

ביום שישי מאות המפגינים לקחו חלק במחאה בתלאביב נגד יוקר המחייה וגל ההתייקרות בחשבונות החשמל, המים ומוצרי המזון. ביניהם פעילי תנועת עומדים ביחד, חד"ש ומק"י. בין הקריאות שנשמעו: "לא נוותר", "עד כאן", "ביבי תתפטר, האזרחים שווים יותר", "ביבי הביתה". על הממשלה: "מאפיה", "זה שוד".

ח"כ חנין שהגיע להפגנה, אמר כי "יוקר המחיה העולה והמשכורות הנשחקות הם שני צדדים של אותה מדיניות ממשלתית שלא סופרת את רוב מי שחיים כאן. במקום לאפשר את ייקור הלחם, הארנונה, החשמל והמים, ובמקום לקצץ בשירותים החברתיים, צריך להעלות את השכר כפי שהצלחנו להשיג בשכר המינימום ולייצר פתרונות ציבוריים למשבר הדיור ולעוני".