פעילי חד"ש בהסתדרות יפגינו ברמת החי"ל חודש לאחר האסון; הקרבנות טרם קיבלו סיוע

פעילי חד"ש בהסתדרות יפגינו ביום חמישי הקרוב, 6 באוקטובר, ברמת החי"ל חודש לאחר האסון בו מצאו את מותם פועלי הבניין. ההפגנה תתקיים החל מהשעה 12:00, באתר שבצפון תלאביב, בגלל שקרבנות ובני משפחותיהם טרם קיבלו סיוע והממשלה לא נקטה כל צעדים מעשיים לבל ישונו מקרים אלה העתיד.

2016-09-29_190551

המקום בצפון תלאביב בו מצאו את מותם 6 פועלי בניין ו-23 נפצעו (צילום: מד"א)

בטור שפרסם יו"ר אגף השוויון בהסתדרות ויו"ר סיעת חד"ש, סוהיל דיאב, באתר ההסתדרות "דבר ראשון" כתב "שלושה שבועות לאחר קריסת החניון ברמת החייל, ומשפחות העובדים ההרוגים והפצועים נמצאות באיוודאות בנוגע לעתידן, ובלי מידע על זכויותיהן. האסון גבה קורבנות רבים: שישה עובדים נהרגו – שניים מעכו, שניים מת"א ושניים מהשטחים הפלסטינים הכבושים; ויותר מ-23 נפצעו".

לדברי דיאב למרות הדיון הציבורי הער שהתעורר בעקבות האירוע, ועלאף הזמן החולף והעובדה שרוב הפצועים כבר שוחררו מבתי החולים לבתיהם, "פעם אחר פעם שמעתי משיחותיי עמם ועם בני משפחתם כי אף גורם רשמי לא יצר עמם קשר כדי להסביר להם על זכויותיהם, וכי הטפסים עבורם לביטוח הלאומי לא מולאו כדי שהם יוכרו כנפגעי תאונת עבודה. שתיים ממשפחות ההרוגים – משפחתו של מוחמד דוואבשה מהכפר דומא ומשפחתו של עאהד אלהאג' מהכפר בית רימא, סיפרו לי כי לא זכו גם לשום הבעת צער או ניחומים מגורם רשמי כלשהו, כאילו אסונם לא קרה מעולם".

 

לטור המלא של סוהיל דיאב שפורסם ב"דבר ראשון": http://www.davar1.co.il/34813