פעילי השלום שהפליגו לעזה מתכוונים לשוב לרצועה בתוך חודש

 

פעילי השלום וזכויות האדם הבינלאומיים, שהפליגו בסוף השבוע שעבר לעזה במחאה על המצור הישראלי, מתכוונים לחזור לרצועה בתוך חודש. על כך מוסר הבוקר העיתון הצרפתי "הומניטה". מרבית הפעילים מהתנועה לשחרור עזה, שהיו הראשונים להיכנס לרצועה מאז החריפה ישראל את הסגר, שבו אמש (יום ו') לקפריסין.  "יש לנו עשרה מתנדבים בעזה, ואנחנו צריכים לחזור לקחת אותם. אנחנו צריכים לקחת את הנוסעים ביחד, בתקווה שזה יקרה בתוך חודש", מסר פול לארודי, אזרח ארה"ב בן 62 החבר בקבוצה. "זו עשוייה להיות תחילתו של שירות משלוחים פשוט, אם נצליח ליצור את המנגנון המתאים כאן בקפריסין. זה יכול לשמש כמודל למשהו שיהפוך קבוע יותר אחר כך", הוסיף לארודי.

שתי הספינות, שעל סיפונן פעילי השלום, הפליגו לרצועה במוצאי השבת שעברה, לאחר שישראל הודיעה כי לא תמנע את כניסתם. הפעילים עזבו את הרצועה שלשום ואיתם שבעה פלסטינים, בהם חמישה ילדים.
 
סא'עד מסלח, נער פלסטיני שאיבד את רגלו בתקיפת צה"ל לפני כשלוש שנים וממתין לקבלת רגל תותבת, הצטרף לפעילים. "אני מקווה לקבל רגל מלאכותית כך שיהיה לי סיכויי לחזור ללכת", אמר. מסלח סיפר כי הוא נפגע מפגז טנק ישראלי בזמן שהשקה את העצים בפרדס של משפחתו. "אין לי חיים של ממש בעזה. היא מלאה במוות ובכאוס", הוסיף.
 
פעיל השלום הישראלי, ג'ף הלפר, שנעצר על ידי משטרת ישראל בדרכו חזרה מעזה לישראל ושוחרר בערבות, אמר עם שחרורו מהמעצר כי יציאת הפלסטינים היא המבחן האמיתי לניסיון לשבור את המצור. "בישראל טוענים שהם מהווים סיכון ביטחוני", אמר הלפר, "אבל אנחנו סבורים שהם לא מבוקשים".
 
לדבריו, "אין לנו שום התנגדות שישראל תבדוק את הספינות האלה ואנחנו מוּדעים לדאגה הביטחונית הישראלית. אולם כל עוד ישראל לא חושפת את החומר שיוכיח מדוע הפלסטינים אסורים ביציאה, היא לא יכולה למנוע מאנשים חופש תנועה. זו הפרה של זכות האדם, לדעת איזה חשדות יש נגדו. אחרת זה משטר רודני".