פעילי הסביבה יפגינו מול בתי הזיקוק במפרץ חיפה לציון יום כדור הארץ

פעילי הסביבה יפגינו מחר (ראשון) בשעה 18:00 מול בתי הזיקוק במפרץ חיפה לציון יום כדור הארץ. אל ההפגנה יצטרפו חברי התנועה הירוקה, צלול, מגמה ירוקה, המרד בהכחדה, אזרחים למען הסביבה, סביבתית, הירוקים של חיפה, חיפה בשבילנו, מרכז מחקר סביבתי חיפה, פורום יישובי זבולון למען הסביבה, מנקים את מפרץ חיפה והקואליציה לבריאות הציבור.

בהזמנה למחאה נאמר "נגמלים מנפט ושומרים על החיים, מחזקים את הפיקוח הסביבתי שמציל חיים. אנו דורשים את גמילת המשק מנפט ומוצריו ע”י מעבר לתחבורה, תעשייה וחשמל הנשענים על אנרגיות מתחדשות. בימי קורונה כאשר זיהום האוויר מתחבורה פחת במידה ניכרת, ריכוזים גבוהים של בנזן, מסרטן וודאי, נמדדים בתחנות הניטור בסמוך לבתי הזיקוק והתעשייה הפטרוכימית. כך הוכחה שוב השפעתם הסביבתית והבריאותית השלילית".
עוד ציינו הפעילין ש"מחלות רקע הנגרמות בין השאר מזיהום אוויר ונמצאות בשכיחות גבוהה בקרב תושבי עוטף מפרץ חיפה הן גורם תמותה מרכזי מנגיף הקורונה. לכן, עכשיו יותר מתמיד, יש להדק את הניטור, הפיקוח והאכיפה על זיהום האוויר, ולא לשלוח את מפקחי הגנת הסביבה לחופשה מאולצת. אנו דורשים כי הממשלה החדשה שעתידה לקום תקדם את תוכנית ‘מפרץ החדשנות’ לפינוי התעשיות המזהמות והבראת מפרץ חיפה". כמו כן, נמסר שניתן יהיה להצטרף להפגנה מקוונת ברשתות החברתיות של הארגונים המשתתפים: "הגיעו למשמרת המחאה או הצטרפו לשידור הזום עם שלט בכתב עבה וברור עם המסר שלכם. לדוגמא: 'מרעילים אותנו'".