פעילי הדיור הציבורי ינסו למנוע פינוי של משפחה בת שש נפגשות באור יהודה

פעילי הדיור הציבורי ינסו מחר, שלישי, למנוע פינוי של משפחה באור יהודה. תמר אלקובי, אם לחמישה ילדים מאור יהודה "פלשה" לדירת עמידר שהייתה ריקה לפני כשנה כשכבר לא הייתה לה ברירה אחרת.

2017-11-20_203731

עשרות דירות עברה המשפחה בעשר שנים האחרונות, ממרביתן היא פונתה בצווי בית משפט לאחר שלא יכלה לעמוד בשכירות כשהיא גוררת אחריה חובות כבדים. לדברי הפעילים "תמר זכאית לדיור ציבורי ונמצאת בתור הממתינים אך כבר לא יכולה להמתין יותר עד שמשרד השיכון יחליט שהגיע זמנה לאכלוס. המעברים התכופים מדירות רבות כל כך במצב כלכלי לא פשוט בלשון המעטה גרמו לבעיות רבות לילדים המטולטלים ובאין לה מוצא אחר ובייחוד לאחר שמנגנון הסיוע בשכר דירה ברור שנכשל ולא אפשר לה יציבות ולמעשה רק קבר אותה בים של חובות. היא נכנסה לדירת עמידר באור יהודה לפני כמעט שנה
דירה ציבורית שעמדה ריקה במשך כשנה וחצי".

יצוין שמדובר דירה קטנה יותר ממה שמגיע למשפחת אלקובי בזכאות "אך לתמר זה לא משנה היא לא מוכנה להעביר את הילדים דירות נוספות ולהוסיף עליהם מצוקה נפשית קשה יותר ממה שכבר חוו בחייהם הקצרים. מול תמר מתנהלים הליכים משפטיים במטרה לפנותה בכח מהדירה. כל הערכאות המשפטיות מוצו אך צו הפינוי נותר על כנו ומיועד ל-21 בנובמבר בלא שהמערכות יתנו מענה ופתרונות ראויים בדמות דיור ציבורי קבוע תמר לא יכולה להמשיך לעבור עוד דירות".

"לא נעמוד מנגד כאשר שחמישה ילדים עומדים להיזרק אל הרחוב. התגייסו לעצור את הפינוי הזה". הפעילים ייפגשו בפתח הדירה שברחוב יסמין 12, באור יהודה, מחר, בשעה 7:45 בבוקר.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1620898461306173