פעילי גרינפיס מחו בירושלים: דורשים לסגור את התחנה הפחמית בחדרה

פעילי הארגון הסביבתי גרינפיס ציירו ביום חמישי האחרון בפחם את שר האנרגיה שטייניץ בכניסה למשרד האנרגיה בירושלים. זאת בקריאה לשר האנרגיה: "אל תמרח את סגירת התחנה הפחמית בחדרה". מיצג המחאה נערך לקראת הגשת ההצעה של שר האנרגיה לסגירת התחנה הפחמית להחלטת ממשלה. לאחר מכן עלו פעילים ללשכת השר למסור לשר את דיוקנו מפחם. בגרינפיס קראו לשר שטייניץ להתחייב במפורש בהצעה לסגירה מדורגת של התחנה הפחמית בחדרה.

2017-04-01_161453

המחאה מול משרד האנרגיה בירושלים, השבוע (צילום: גרינפיס)

ד"ר יונתן אייקנבאום, מנהל הקמפיינים של גרינפיס מסר: "בועת הפחם לא נשארת בחדרה ומתפזרת עם הרוח דרומה ומזרחה, מקצרת את חייהם של מאות בניאדם בדרך ואחראית לאובדן עשרות אלפי ימי עבודה בשנה. כל עיכוב בסגירת המפגע הלאומי יגבה תג המחיר קטלני וככל ששר האנרגיה יקדים את סגירתו יוצלו חיי אדם. התנאים שהציב השר שטייניץ מטילים מוקשים רבים בדרך לסגירת המפגע המזהם, בהם מכשולים רגולטורים וטכניים, תלות באינטרסים של ברוני הגז והתנגשות עם מונופול חברת החשמל"

בגרינפיס קוראים לשר האנרגיה להבטיח השבתה מדורגת של היחידות הפחמיות תוך שנתיים ולסגור את היתר לפני 2022. ד"ר אייקנבאום ציינו כי אל לשר האנרגיה לסנדל את הסגירה בהקמת תחנות גזיות שככל הנראה אנחנו כלל לא צריכים לפני 2029. במקום זאת, הם קוראים לו לממש את הפוטנציאל העצום של ישראל באנרגיה סולארית ואת הפרויקטים לאנרגיות מתחדשות שכבר יצאו לדרך. יצוין בהתאם להסכם ההבנות בין משרד האנרגיה למשרד להגנת הסביבה אמור היה השר שטייניץ להגיש את ההצעה עד סוף מארס.