פעילים תלו בירושלים שלט ענק לקראת בואו של טראמפ: עצור את המלחמות

פעילי מגמה ירוקה תלו בירושלים אתמול (רביעי) שלט ענק על מגדל דוד: "טראמפ, עצור את המלחמות – הילחם במשבר האקלים". מהתנועה הסביבתית נמסר כי יותר מ-1.3 מיליון אנשים מכל העולם חתמו על עצומה הקוראת לטראמפ לכבד את התחייבויותיה של ארה"ב במאבק נגד משבר האקלים. אנחנו שולחים מסר חזק מישראל".

2017-05-18_201319

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) "זו קבלת הפנים שצריך לתת כאן לנשי ארה"ב דונלד טראמפ, בדיוק כמו בכל מקום אחר בעולם. האיש שפוגע בנשים, שמזלזל בערכים אנושיים בסיסיים, שמסוכן לסביבה, שמחרחר מריבות ושנאה בין ציבורים שונים – צריך להיתקל גם כאן, אצלנו, במחאה". ועוד: "כל הכבוד לפעילי מגמה ירוקה  שהניפו את השלט הזה במקום בולט בלב ירושלים, והפרו את ההרמוניה המזויפת של דברי חנופה. טראמפ מסוכן לסביבה. הוא נסוג מהמחויבות של ארה"ב מוועידת פריז לפעול לצמצום פליטות של גזי חממה שגורמים למשבר האקלים המאיים עלינו. הוא מינה לרשות הסוכנות להגנת הסביבה אדם שעשה לעצמו קריירה ממלחמה נגדה, ממאבק נגד כל חקיקה סביבתית ומהכחשת משבר האקלים. טראמפ מינה לשר חוץ בממשלו יו"ר של תאגיד נפט עצום. ההרס הסביבתי שעלול להיות כאן בשנות שלטונו יהיה קשה לתיקון".

ח"כ חנין הדגיש "גם בנושא הישראלי-פלסטיני, אני מציע לכולנו לא להתעלם פתאום מכל מה שאנחנו כבר יודעים גם על הנשיא הנוכחי של ארה"ב וגם על ראש הממשלה הנוכחי של ישראל. הגאולה ליושבי הארץ הזאת לא תבוא מבחוץ. שלום בין הישראלים והפלסטינים יבוא כאשר נדע להיאבק עליו ולעשות אותו, ביחד".