פעילים נגד המאגר הביומטרי הפגינו בירושלים מול ביתו של שר הפנים דרעי

על רקע תהליך החקיקה המואץ של החוק הביומטרי אמש (מוצ"ש) הפגינו פעילי המאבק במאגר הביומטרי מול ביתו של שר הפנים אריה דרעי בירושלים. זאת, בדרישה לעצור את תהליך החקיקה ולבטל את המאגר. הפעילים נשאו שלטים וקראו קריאות בהן "עוד לא מאוחר לבטל את המאגר" ו"70% מהאזרחים מתנגדים למאגר הביומטרי".

2017-02-19_203440

ההפגנה, אמש, מול ביתו של השר דרעי בירושלים (צילום: מטה מאבק נגד המאגר הביומטרי)

צבי דביר, מראשי המתנגדים למאגר הביומטרי אמר בהפגנה כי: "אנו נמצאים כאן כדי להראות לשר הפנים דרעי שגם בקור הירושלמי יש אנשים שמספיק חשוב להם לדרוש לבטל המאגר הביומטרי. הבעיה שהמאגר הזה מנסה לפתור לא קיימתהמאגר מתייחס לכולנו ומסכן את הביטחון שלנו".

יצוין שזו פעם הראשונה מזה כשבע שנים שמתנגדי המאגר מקיימים פעילות בשטח, אחרי שבשנים האחרונות הם ניסו לסכל את הקמתו בעיקר בעבודה מול מחוקקים ומקבלי החלטות. פיילוט המאגר עתיד לפוג ב-28 בחודש, ובימים האחרונים דנים בכנסת בהצעת חוק שנועדה להפוך את פעילותו לקבועה ואת ההצטרפות אליו למחייבת. לפי ההצעה, שמקדם השר דרעי, המאגר יכיל תמונות פנים, כאשר טביעות אצבע יצורפו אליו כחלק מהוראת שעה לתקופה של חמש שנים. ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הביע תמיכה במאבק במאגר ומזה שנים הוא נאבק לגניזת הפרויקט.