פעילים נגד הגירוש מוחים מול ביתו כחלון נגד תמיכתו בפסקת ההתגברות

עשרות תושבים מוחים מאז יום חמישי האחרון מול ביתו שר האוצר משה כחלון בחיפה בתביעה שיסיר את תמיכתו בפסקת ההתגברות שנועדה לצמצם את סמכויותיו של בג"ץ ולמנוע ממנו לבטל חוקים שחוקקה הכנסת. הפסקה מתייחסת בעיקר לגורלם של הפליטים ומבקשי המקלט מאריתריאה וסודאן, שממשלת הימין מעוניינת לגרשם לאוגנדה. יצוין כי ביום ראשון הורה בית המשפט העליון לשחרר לאלתר את אחרוני הפליטים מכלא סהרונים.

2018-04-17_203318

פליטים נגד הגירוש (צילום: א.ס.ף)

 

את המחאה יזמו תושבי חיפה שחלקם חברים בארגון עוצרים את הגירוש שניהל בתקופה האחרונה קמפיין ארצי נגד הגירוש. הבמאי החיפאי סיני פתר, ממשתתפי משמרת המחאה מסר לעיתונות המקומית: "מיום חמישי אנשים עומדים כאן בתורנויות. אנחנו מוחים על עמדתו של כחלון בנושא מבקשי המקלט ופסקת ההתגברות שהוא מנסה להעביר. כחלון הציב את גירוש מבקשי המקלט כדגל, ובשביל זה הוא מוכן לממש את פסקת ההתבגרות באופן ספציפי. אנחנו מקווים שהוא ישנה את דעתו".

על הצעת הממשלה, הגיב אמש (שלישי) ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת): "בצ"ץ מעולם לא עשה צדק, לא עם הפלסטינים בשטחים הכבושים ולא עם האזרחים הערבים בישראל. אך גם המעט שהוא עושה מפריע לממשלת הימין. הצרת סמכויותיו אך ביטולן מנציחים את שלטון הימין".