פעילים נגד הגזענות יפגינו בעת מתן פסק דינו של רוצח משפחת דוואבשה

פעילים נגד הגזענות יפגינו מחר (שני) בעת מתן פסק דינו של רוצח משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל. ההפגנה תיערך בשעה 14:30 מול בית המשפט המחוזי בלוד, שדרות הציונות 3. מתג מאיר נמסר "אנחנו נגיע לתמוך במשפחת דוואבשה מחוץ לבית המשפט ונביא איתנו שלטים שקוראים 'לא תרצח' בעברית ובערבית".

בני משפחת דוואבשה שנרצחו בידי עמירם בן אוליאל (צילום: אל אתיחאד)

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע ב-18 במאי האחרון את בן אוליאל ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה מבקבוק תבערה שהושלך לביתם בכפר הפלסטיני דומא ב-2015. לצד ההרשעה בשלוש עבירות רצח, הוא הורשע גם בשתי עבירות של ניסיון רצח, בשתי עבירות הצתה ובקשירת קשר לפשע ממניע גזעני. הוא זוכה מאשמת חברות בארגון טרור. גזר דינו של בן אוליאל ייקבע במועד אחר.

חוסיין דוואבשה, סב המשפחה, אמר בעקבות הכרעת הדין כי "זה לא יחזיר את הבת שלי ואת החתן, אבל אני לא רוצה שיהיה עוד ילד במצב של אחמד. גם בעוד מאה שנים לא נשכח את זה. המשפט לא יחזיר את המשפחה, אבל אני לא רוצה שתהיה עוד משפחה שתעבור את הטראומה הזאת". עו"ד עומאר חמייסי שייצג את משפחת דוואבשה מסר כי "אנחנו שמחים על החלטת בית המשפט, ומצירים על הזיכוי בסעיף החברות בארגון טרור. מדובר בחבורת תג מחיר, וההחלטה לא תחזיר את בני משפחתם, אבל תהווה הרתעה לאחרים, כדי שלא תהיה עוד משפחת דוואבשה".