פעילים נגד הגזענות הפגינו בלוד בעת מתן פסק דינו של רוצח משפחת דוואבשה

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד גזר היום (שני) על רוצח משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל, שלושה מאסרי עולם במצטבר. בנוסף נגזרו עליו 17 שנות מאסר בגין ניסיון לרצוח את אחמד דוואבשה, שהיה בן חמש בעת הפיגוע, ועשר שנות מאסר בגין הצתת בית המשפחה. בפיגוע בכפר דומא בגדה המערבית ב-2015 נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה, ההורים סעד וריהאם והבן עלי, בן שנה וחציגזר הדין של הקטין הנוסף הנאשם בפרשה יינתן ביום רביעי.

לבית המשפט הגיעו קבוצה של פעילי מק"י וחד"ש, ביניהם מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית עאדל עאמר וח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת). בתום הקראת הדין מסר ח"כ ג'בארין: "אני מלווה את משפחת דוואבשה מאז הרצח. גזר הדין הוא רגע חשוב, כאשר יותר מדי מקרי רצח של פלסטינים אפילו לא מגיעים למשפט. אבל זה לא מנקה מאשמה את השרים שהסיתו לרצח פוליטי ויצרו אווירה של שנאה גזענית. כל עוד יימשך הכיבוש האכזרי ומפעל ההתנחלות, פשעי שנאה כאלה יוכלו להתרחש כל יום". יצוין שפעילים נגד הגזענות הפגינו בעת מתן פסק דינו של רוצח משפחת דוואבשה. ההפגנה נערכה מול בית המשפט המחוזי בלוד, שדרות הציונות 3 ונשאו שלטים בהם נכתב "לא תרצח" בעברית ובערבית.

מסע הלוויה של הפעוט עלי דוואבשה שנרצח בידי עמירם בן אוליאל (צילום: אקטיבסטילס)

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע ב-18 במאי האחרון את בן אוליאל ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה מבקבוק תבערה שהושלך לביתם בכפר הפלסטיני דומא ב-2015. לצד ההרשעה בשלוש עבירות רצח, הוא הורשע גם בשתי עבירות של ניסיון רצח, בשתי עבירות הצתה ובקשירת קשר לפשע ממניע גזעני. הוא זוכה מאשמת חברות בארגון טרור. גזר דינו של בן אוליאל ייקבע במועד אחר.

חוסיין דוואבשה, סב המשפחה, אמר בעקבות הכרעת הדין כי "זה לא יחזיר את הבת שלי ואת החתן, אבל אני לא רוצה שיהיה עוד ילד במצב של אחמד. גם בעוד מאה שנים לא נשכח את זה. המשפט לא יחזיר את המשפחה, אבל אני לא רוצה שתהיה עוד משפחה שתעבור את הטראומה הזאת". עו"ד עומאר חמייסי שייצג את משפחת דוואבשה מסר כי "אנחנו שמחים על החלטת בית המשפט, ומצירים על הזיכוי בסעיף החברות בארגון טרור. מדובר בחבורת תג מחיר, וההחלטה לא תחזיר את בני משפחתם, אבל תהווה הרתעה לאחרים, כדי שלא תהיה עוד משפחת דוואבשה".