פעילים הפגינו בעיסאוויה במחאה על הדיכוי האלים של המשטרה ונגד הסיפוח

כמאה מפגינים יהודים וערבים צעדו אתמול (שישי) ברחובות הכפר עיסאוויה שבירושלים המזרחית הכבושה, במחאה על הדיכוי האלים של המשטרה את תושבי השכונה ובהתנגדות למדיניות הסיפוח והכיבוש של ממשלת הימין. המפגינים, בהם פעילי חד"ש, פרי ג'רוזלם ועומדים ביחד, קראו סיסמאות בעברית ובערבית, בהן: "דם ערבי אינו הפקר", "מעיסאוויה לבילעין תשוחרר פלסטין" ו"די לכיבוש". למפגינים הצטרפו שני חברי כנסת מהרשימה המשותפת – עופר כסיף (חד"ש) ואוסאמה סעדי (תע"ל).

בקריאה להפגנה שפרסמו המארגנים נכתב: "הרצח של איאד אלחלאק הוא תזכורת אכזרית וכואבת לפנים של האלימות המשטרתית שמופעלת יוםיום בירושלים המזרחית, כחלק מהדיכוי הרחב של הכיבוש. בשישי הקרוב נציין שנה לגל האחרון והקשה של התעמרות המשטרה בעיסאוויה, כפר בן 20,000 תושבים בירושלים המזרחית, שממשיך כדבר שבשגרה. הדיכוי והאלימות של הכיבוש שגזלו את חייו של איאד אלחלאק ממשיכים לאיים על חיי התושבים בעיסאוויה, לסכן אותם מדי יום. בשנה האחרונה תושבי עיסאוויה מתמודדים עם פשיטות משטרתיות אגרסיביות מצד משטרת ישראל וכוחות מג"ב ויס"מ, בכל שעות היום והלילה. התושבים, ובהם ילדים רבים, חשופים לאלימות קשה, רימוני הלם, גז מדמיע, חסימות כבישים ומאות מעצרים שרירותיים שמסתיימים ברובם המוחלט ללא כתב אישום. אין לזה סיבה – מלבד הניסיון להשליט אימה בכל חלקה מוגנת ובטוחה, ולחזק את אחיזתו של הכיבוש".

במהלך ההפגנה אמר ח"כ כסיף: "אנחנו נאבקים נגד הכיבוש הרצחני ונגד הדיכוי של העם הפלסטיני; למען עיסאוויה חופשית ולמען שחרור כל השטחים הכבושים". כסיף תקף בחריפות את משטרת ירושלים באומרו: "מדוע לא משחררים את סרטון הרצח של איאד אלחלאק? דם הפלסטינים בשטחים הפך הפקר משום שראש ממשלה מושחת וגזען נתן הכשר להריגת פלסטינים. אנחנו, יהודים וערבים, נמשיך להיאבק נגד הגזענות – ובסוף ננצח".

חברי כנסת מהרשימה המשותפת שקלחו חלק אתמול בהפגנה בעיסאוויה: הנואם עופר כסיף (חד"ש) ולצדו אוסאמה סעדי (תע"ל) (צילום: זו הדרך)

גם פעילי תנועת "שלום עכשיו" הפגינו אתמול נגד הכיבוש, הסיפוח ותכנית המאה מחוץ לישיבת סיעת כחול לבן בקיבוץ שפיים. הם קראו לראש הממשלה החליפי, בני גנץ, להתנגד לסיפוח גם במחיר פירוק הממשלה. "הדבר הנכון הוא להיפגש עם אבו מאזן ולחדש את המשא ומתן ולא עם מועצת יש"ע. הציבור בישראל נגד סיפוח חד צדדי, מערכת הביטחון מתריעה מסיפוח חד צדדי וידידות ישראל מהאזור והעולם קוראות לישראל לא לספח", מסרו.

סרטון דבריו של ח"כ עופר כסיף, אתמול, בהפגנה בעיסאוויה:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/278354286555371