פעילים הורדו בכוח מקו 18 בכניסה לבי"ח ברזילי באשקלון עקב מחאה

פעילי תנועת עומדים ביחד, ערבים ויהודים, הורדו הבוקר (ראשון) מקו 18 באשקלון על ידי מאבטחים של בית חולים ברזילי, במהלך מחאה נגד מדיניות בית החולים להפריד בשעריו נוסעים ערבים ויהודים. בעת ההגעה של קו 18 לבית החולים, עלו מאבטחים על האוטובוס ופנו רק לאזרחים הערבים בבקשה שיזדהו. בעקבות סירובם של הערבים, פעילי תנועת עומדים ביחד, להזדהות בפני מאבטחי בית החולים, התפתחה בתוך האוטובוס מחאה של ערבים ויהודים שמחו נגד המדיניות המפלה.

2019-01-20_211602

מאבטח מנסה להפסיק את המחאה של פעילי עומדים ביחד באוטובוס בקרבת בית חולים ברזילי (צילום: עומדים ביחד)

המחאה התקיימה בתגובה למדיניות ההפרדה המתמשכת של בית החולים, עליה דווח בתקשורת בשבוע שעבר. פעילי התנועה הערבים והיהודים עלו לקו 18 בדרכו מהמרינה לתחנת הרכבת באשקלון, אך בשערי הכניסה לבית החולים, בו עוצר האוטובוס בשלוש תחנות, עלו מאבטחי המוסד לאוטובוס על מנת לבצע סריקה במהלכה פנו לנוסעים אותם זיהו כערבים וביקשו מהם להזדהות. כאמור, במהלך המחאה בתוך האוטובוס, הורדו ועוכבו במקום כעשרה פעילים של תנועת עומדים ביחד.

פעילת עומדים ביחד, גדיר האני, אליה פנה ראשון המאבטח בדרישה שתזדהה, אמרה הבוקר: "זו המציאות שחוק הלאום מקדם ומאפשר. אפליה והפרדה פוגענית. המאבטח פנה רק אליי ואל החברים שלי, מתוך אוטובוס שלם ומלא, בגלל שאנחנו ערבים ובגלל שאני עוטה כיסוי ראש. באנו לכאן הבוקר כי אנחנו לא מסכימים למדיניות של אפליה והפרדה בין יהודים לערבים. הורדה של ערבים מהאוטובוס מדיניות אותה הנהלת בית החולים לא הכחישה היא מעשה פסול שאסור שנסכים שיתקיים בחברה שלנו. אנחנו כאן כדי לעצור את המדיניות הזו ולהבהיר שהמדינה הזו היא הבית של כולנו".