פעול בניין מכפר מכר נהרג בתאונות עבודה; ההרוג ה-20 מאז תחילת השנה

מהראן מיערי מכפר מכר נפל הבוקר (ראשון) אל מותו מגובה של כשש קומות באתר בנייה ברחוב זבולון בקריית אתא. צוות של מד"א שהוזעק לזירה נאלץ לקבוע את מותו במקום. כוחות משטרה הגיעו למקום לבחינת נסיבות האירוע. זהו ההרוג ה-20 בתאונות בניין מאז תחילת 2018.

2018-07-01_194440

הצעיר מהראן מיערי תושב מכר שנהרג הבוקר בקרית אתא העובד ה-20 שנהרג באתרי הבנייה מתחילת השנה (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין)

לדברי עו"ד הדס תגרי, רכבת הקבוצה למאבק בתאונות בניין, מספר ההרוגים באתרי הבנייה מתחילת השנה גבוה יותר מפרק זמן זה אשתקד, דבר המעיד על כישלון ההתראה והאכיפה, והקיץ, שהוא העונה הקטלנית ביותר באתרי הבנייה, רק החל. יצוין שפועל כבן 35 נפגע בצהריים באורח קשה לאחר שנפל מגובה של כחמישה מטרים על משטח ברזלים בכפר יהושע. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא במצב יציב ובהכרה עם פגיה בבטנו.

"למרות מצוקת כוח האדם, משרד העבודה והרווחה לא הוציא עת ארוכה מכרזים לאיושן של משרות פיקוח על בטיחות הבנייה, וזאת על אף שקיימים תקנים פנויים ותנאי השכר הירודים ששררו עד לאחרונה שופרו, כך שנראה שאין כל מכשול מגיוסם של מפקחים נוספים ונחוצים ביותר. דוח מבקר המדינה שהתפרסם בחודש שעבר מתח ביקורת קשה על רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, אשר אינו נוקט בצעדים משמעתיים כנגד חברות קבלניות שבאתריהן התרחשו אירועים בטיחותיים; ומשטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים טרם הודיעו מתי תתחיל לפעול יחידת החקירות הייעודית לתאונות עבודה. רשויות המדינה ממשיכות להיכשל בקידום מדיניות מתואמת של הגברת ההרתעה והאכיפה באתרי הבנייה והעובדים ממשיכים להיפגע", הדגישה.

עטאף אחמד פיאד קבהא (42), תושב עין אסהלה שבואדי ערה, נהרג ביום שלישי האחרון בשעות אחה"צ בנפילה מגובה שלוש קומות באתר בניה בחריש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מצאו אותו כשהוא ללא סימני חיים, עם פגיעה רב מערכתית, ונאלצו לקבוע את מותו. בשבת 23 ביוני נהרג ג'מאל האני אחמד עליאת, בן 23, תושב הכפר דיר אבו דאיף שליד ג'נין, במהלך עבודתו כשנפל מגובה באתר בנייה בנצרת עילית. הוא נפל לתוך פיר מעלית מגובה של כ-12 מטרים ואיבד את הכרתו. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו במקום.