פסק זמן של שבועיים במאבק עובדי עיריית טייבה למען זכויותיהם

עובדי עיריית טייבה הפגינו במהלך השבוע שעבר מול בניין העירייה, במחאה על הפגיעה בזכויותיהם מצד ראש הוועדה הקרואה, אריק ברמי. השוטרים ומאבטחי העירייה ניסו לסגור את דלתות בניין העירייה  ולמנוע מהמפגינים להיכנס לבניין, אולם המפגינים מנעו זאת, בהדגישם כי "העירייה היא של תושבי טייבה ואין לאיש זכות לסגור אותה".

2015-05-22_192632

יושבת-ראש ועד העובדים נסרין חאג' יחיא נושאת דברים בפני המפגינים (צילום: האתר "א-שמס")

 

ועד העובדים הכריז על המחאה בתיאום עם ההסתדרות. בהפגנות השתתפו גם פעילי חד"ש ומק"י בעיר שקראו להפסיק את עבודתה של הוועדה הקרואה, הפועלת מזה 9 שנים. המשבר פרץ כאשר העירייה הביעה את התנגדותה לייעוץ שמקבלים 300 העובדים מההסתדרות. יושבת ראש ועד העובדים, נסרין חאג' יחיא, מסרה כי "מהרגע שפתחנו בצעדים הארגוניים, עובדים קיבלו איומים בנוגע לשלילת זכויות יסודיות, ואני זומנתי באופן אישית ליו"ר הוועדה הממונה כדי לדון בהמשך תפקידי בעירייה".

 

יו"ר ההסתדרות במרחב המשולש הדרומי וחבר הלשכה הפוליטית של מק"י, ג'מיל אבו ראס, תבע לחדול מהניסיונות להטיל אימה ופחד על העובדים ונציגותם. עוד מסר אבו ראס, שבעקבות פניה של הנהלת העירייה לבית הדין האזורי לעבודה סוכם בין הצדדים על פסק זמן של שבועיים על מנת לנהל מו"מ על דרישות העובדים. המו"מ אמור להתחיל כבר בשבוע הקרוב.