פסק זמן בשביתה במכללת ת"א-יפו; בבנק המזרחי יינקטו צעדים ארגוניים

פסק זמן נפתח בשביתה של הסגל המנהלי במכללה האקדמית ת"איפו, לאחר שהבוקר (ראשון) התקיים דיון בבית הדין לעבודה בתלאביב. מוועד העובדות, המאוגדות בכוח לעובדים, נמסר "הצלחנו להגיע להסכמות שיביאו להשהיית השביתה באופן זמני. הסכמות אלו הן מהות של מרבית הדברים שהצבנו מלכתחילה על מנת לסיים את השביתה. החשוב מכולם בראש ובראשונה: קבלת הצעת שכר נוספת וקיום מו"מ אינטנסיבי בהיקף של שניים עד שלוש פגישות בשבוע במקום פגישה אחת לשבועיים כפי שהיה עד כה. כל תחת עינו המפקחת של בית הדין לעבודה ודיווח של שני הצדדים פעם בשבועיים".

ועוד: "שמרנו לעצמנו את הזכות לחזור ולנקוט בהמשך צעדים אירגוניים החל מה-1 בספטמבר אם לא תחול התקדמות במו"מ". יצוין שהשביתה במכללה החלה ביום ראשון בשבוע שעבר.

2017-07-16_205704

הפגנה של הסגל המנהלי במכללת ת"איפו בשבוע שעבר, במסגרת השביתה (צילום: ועד עובדים)


הבוקר גם נמסר שארגון העובדים בבנק מזרחי טפחות שוקל לפתוח בשביתה. זאת לאחר שדיונים אינטנסיביים בין העובדים להנהלה לא נשאו פרי. בעקבות פיצוץ המשא ומתן, הוועד הכריז כי החל מתחילת אוגוסט ינקטו העובדים בצעדים ארגוניים כולל עיצומים, השבתת סניפים ומוקדי פעילות בבנק.

יושב ראש ארגון העובדים, דניאל דהן, מסר: "העובדים עשו כל מאמץ על מנת למנוע את הפגיעה בלקוחות ובתפקוד השוטף של הבנק, במסגרת זו אף הגשנו להנהלה הצעת פשרה במטרה להביא את הסכסוך לסיומו. לצערנו הרב, ההנהלה השיבה בהצעה מבזה ומזלזלת, הנובעת כנראה מחוסר הערכה לעובדים, ובכך הובילה לפיצוץ המשא ומתן". לדבריו ש"תנאי מוקדם לסיומם של כל עיצומים ושביתה עתידית יהיה אך ורק לאחר שבנוסף לחתימה על הסכם שכר חדש, ההנהלה גם תשלם לכל העובדים תגמול מלא עבור כל ימי השביתה".

בפנייה ללקוחות הבנק, אמר דהן כי "אנחנו מתנצלים מראש על אי הנוחות שתיגרם בתקופה הקרובה ללקוחות הבנק. לצערנו הרב, ההנהלה לא מותירה לעובדים ברירה ואנחנו פונים ללקוחות ומבקשים מהם להסדיר את ענייניהם בסניפים לפני תחילת העיצומים על מנת שלא ייפגעו".