פסטיבל קאן: מוחמד בכרי ושחקנים נוספים עמדו דקת דומייה לזכר הרוגי עזה

ההרג ההמוני של המפגינים הפלסטיני בעזה צוין אתמול (שלישי) בפסטיבל קאן: השחקן זוכה האוסקר בניסיו דל טורו, שגילם את צ'ה גווארה בסרט בן 8 שעות, הצטרף לכמה עשרות שחקנים ובמאים שהתקבצו ליד הביתן הפלסטיני, לדקת דומייה לזכרם של יותר מ–60 המפגינים שנהרגו השבוע מאש חיילי צה"ל. הנוכחים שילבו ידיים ועמדו בדממה לאות סולידריות עם מאבקו של העם הפלסטיני לחירות וצדק, נכתב בהודעה שפרסם לאחר מכן צוות הביתן. על כך מוסר העיתון הצרפתי "הומניטה".

2018-05-16_204402

השחקנית הלבנונית מנאל עיסא, אתמול, בפסטיבל קאן (צילום: הומניטה)

דל טורו עומד השנה בראש חבר השופטים של מסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן. לצדו התייצבו באירוע המחאה גם חברתו לצוות השיפוט, הבמאית הפלסטינית המוערכת אנמארי ג'אסיר, הבמאי והשחקן מוחמד בכרי ושר התרבות הפלסטיני איהאב בסיסו. שלושת השופטים האחרים במסגרת "מבט מסוים" — הבמאי הרוסי קנטמיר בלאגוב, השחקנית הצרפתייה וירג'יני לדוין, וג'ולי האנטסינגר מפסטיבל הקולנוע טלורייד — הצטרפו למחאה.

ג'אסיר, שנשאה דברים, ציינה בין היתר כי ההרוגים בעזה רצו שיכירו בזכותם לחירות ולכבוד אנושי, והזכירה כי מיליוני פליטים פלסטינים עדיין מייחלים לשוב לבתיהם. שר התרבות הפלסטיני דיבר על השפעתו של הכיבוש הישראלי על חייהם של הפלסטינים, וביקש ממשתתפי האירוע לזכור שההרוגים אינם מספרים בלבד, אלא בני אדם שראוי לספר את הסיפור שלהם. הוא גם קרא לחקור את ההרג ההמוני, שבוצע על ידי חיילי צה"ל, במסגרת החוק הבינלאומי, כצעד חיוני לקידום היציבות באזור והחתירה לשלום.