פלסטינים וישראלים הפגינו בכפר מליכ נגד מאחז של מתנחלים אלימים

פלסטינים וישראלים הפגינו אתמול (שישי) בשעות הצהריים בכפר מליכ נגד מאחז של מתנחלים אלימים. מלוחמים לשלום נמסר "הגענו הבוקר לפעולת סולידריות בכפר מליכ, צפון מזרחית לרמאללה שבשטחים הפלסטינים הכבושים, בו נבנה בחודש האחרון מאחז של קבוצת מתנחלים אלימה. הכפר נמצא סמוך להתנחלות כוכב השחר, שנבנתה בשנות ה-90 על אדמות פרטיות של פלסטינים תושבי הכפר".

המפגינים מתנועת לוחמים לשלום, כשבעים ישראלים ופלסטינים, קיימו את המחאה שלהם מחוץ לכפר, ואילו תושבי הכפר ופעילים בוועדות העממיות, כמאתיים במספר, הגיעו מכיוון הכפר. הצבא חסם את המפגינים משני הצדדים ומנע מהם להיפגש ולנטוע עצים בסמוך למאחז. במהלך פיזור ההפגנה, הצבא עשה שימוש בגז מדמיע, רימוני הלם ומי "בואש". לפחות שני מפגינים נפצעו. השימוש בגז מדמיע גרם לכמה שריפות קוצים באזור.

פעילי לוחמים לשלום בהפגנה שנערכה אתמול בכפר מליכ שבשטחים הפלסטינים הכבושים (צילום: לוחמים לשלום)

"אנו גאים לעמוד בסולידריות עם תושבי הכפר ועם החקלאים, וגאים להתנגד לאלימות המתנחלים ולשלטון הכיבוש", מסרו פעילי לוחמים לשלום. "בין אדמות הכפר ישנם איים של אדמות מדינה, ועל אחד מהם הקים מתנחל בודד מאחז קרוואן, גנרטור, דוד מים ואוהל. עכשיו כל מה שהוא מקווה לו זו פלוגה של חיילים ש'תשמור עליו', והנה לנו עוד התנחלות. ולמה צריך 'לשמור עליו'? כי יש באזור אלימות. מתנחלים מכוכב השחר יורדים לתוך שטחי הכפר כל פעם שנצפה רועה צאן מוביל את עדרו למעיין, כשהם רעולי פנים ומצויידים באלות. אז כן, יש שם אלימות. אלימות קשה. ומי המעיין, שאגב מספק את רוב הצריכה של רמאללה וכוכב השחר גם יחד, נובע מתוך אדמות פרטיות של הכפר שתושביו מנועים מגישה אליהם" הדגישו.