פליטים מרחבי הארץ יפגינו מול הכנסת בירושלים ויידרשו 'אל תגרשו אותנו'

תחת הכותרת "אל תגרשו אותנו!", תתקיים מחר (חמישי) הפגנת פליטים, החל מהשעה 10:00 בגן הוורדים, מול הכנסת, בירושלים. בהזמנת לאירוע שפורסמה בעברית נאמר "אנחנו, מבקשי המקלט וחברינו, נקיים הפגנה מול בית המשפט העליון והכנסת, ונקרא לבית המשפט העליון לא לאשר את מדיניות הגירוש החדשה של ממשלת ישראל. ההפגנה תתקיים בין השעות 10:00-14:00 בגן הוורדים. אנו צופים כ-1,500 איש מחולות ועוד אלפים מהערים. אנו קוראים לכל מבקשי המלקט וכל מי שתומך בזכויות ובכבוד אדם להצטרף אלינו".

2017-01-25_193626

הפגנת פליטים מול הכנסת (צילום: אקטיבסטליס)

יצוין שבימים אלה דן בית המשפט העליון בהליך הגירוש לאריתריאה, סודאן ולמדינות השלישיות רואנדה ואוגנדה, "בהן לא ניתנת לנו כל הגנה. ראש הממשלה, שרי הפנים, שרים בכירים ומקבלי החלטות הודיעו בפומבי על כוונתם לגרשנו. ואכן, מדינת ישראל גירשה כבר אלפי פליטים בשנים האחרונות למקומות מסוכנים אלו' מקומות שגבו את חייהם של חברים שחיו פה איתנו. עם מרבית המגורשים מישראל ניתק הקשר, איננו יודעים מי בחיים, ומי זכאי להלך חופשי. למעטים הזכות והיכולת להתקשר עם אחיהם כאן ולהודיע כי הם עודם בחיים. נציגי ממשלת ישראל אינם יכולים

לדברי נציגי מבקש המקלט "המדינה בוחרת גם שלא להעניק מעמד פליט זמני לאיש ממבקשי המקלט מאריתריאה. מזה כחמש שנים, מאז הוקמה הגדר בגבול, כמעט שאין עוד מבקשי מקלט המגיעים לישראל. האחרונים שהגיעו לגבול נרצחו בידי כוחות הביטחון המצריים, כפי שקורה לאחינו באריתריאה ובסודאן". מבקשי המקלט שהורחקו לרואנדה הוברחו בכפיה לאוגנדה, ללא מעמד, ואף אלו שהורחקו ישירות לאוגנדה לא זכו למעמד, ונמצאים בסכנת החזרה לאריתריאה. אחינו נרדפים שם ונאלצים להמשיך במסע הפליטות. מסע מסוכן בו מבקשי המקלט נסחרים על ידי רשתות הברחה, נופלים לידיהם של דעא"ש וכנופיות רצחניות, מוצאים את מותם במדבריות הסהרה ובלוב או בלב ים. "רק בידי בית המשפט להציל את ישראל מן העוולה שבגירוש פליטים בניגוד לכל אמנה בינלאומית. הגורל שלנו תלוי בהחלטה של שופטי העליון, אנחנו מבקשים שתשקלו את ההשלכות להחלטתכם בזהירות יתרה".

לממשלה אין מדיניות כיצד לטפל בפליטים. כך עולה מדיון בוועדה לביקורת המדינה שנערך ביום שני האחרון בכנסת. נציגי מינהל האוכלוסין במשרד הפנים הודו כי טרם גובשה מדיניות ביחס למבקשי המקלט. לדברי יוזם הדיון, ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) "יש מדיניות מוצהרת ועקבית של ראש הממשלה, לא לתת פתרונות: לא למבקשי המקלט – ולא לתושבי דרום תל אביב, כדי להסית בין האוכלוסיות ולעורר מדנים. המדינה יודעת שהיא איננה יכולה לגרש מבקשמקלט מדרפור והיא חייבת להעניק מעמד 'פליט' – אך חוותהדעת בעניין, הקיימות כבר שנתיים, פשוט מוסתרות".

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/138172796688546