פינוי המועדון מולתקא-מפגש: נדחתה העתירה נגד עיריית באר-שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר ביום שלישי לעיריית באר שבע לפנות את העמותה יהודיתערבית פורום דוקיום בנגב ממקלט ציבורי שהוקצה לה. בית המשפט נימק את ההחלטה בכך שהעמותה הפרה את החוזה עם העירייה. לטענת העירייה, "העמותה ערכה אירועים פרובוקטיביים נגד מדינת ישראל וצה"ל".

השופט אליהו ביתן דחה את עתירת פורום דוקיום בנגב נגד העירייה, וקיבל את טענות העירייה שלפיהן אירועים לציון יום הנכבה ודיונים על סרבנות גיוס ועל תעשיית הנשק הישראלית מהווים הפרת חוזה. "אני מתקשה לראות הצדקה להגדיר פעילויות כמו אירוע 'לזכר 68 שנים לנכבה', 'סדנה ללימוד צילום באירועי הפרות סדר' ואירוע המציג את מדינת ישראל כמי שמסייעת ל'כמעט כל מבצעי הפשעים כנגד האנושות', כפעילות קהילתית", כתב השופט. הוא הטיל על העמותה תשלום הוצאות משפט לעירייה בסך 15 אלף שקל.

2018-05-17_200134

מפורום דוקיום נמסר בתגובה כי "גם בפסק הדין ממשיך השופט באמירות חדצדדיות באופן מובהק, ומבטל כלאחר יד את פעילויות המולתקא כלא לגיטימיות וכפוליטיות ובכך מתעלם לחלוטין מטענותינו. מחויבותנו לחופש ביטוי מוחלטת, ונעשה ככל שביכולתנו להפוך את ההחלטה כדי להשאיר את תכני המולתקאמפגש נתונים לשיקולנו, כפי שהם מזה למעלה מעשור. לא נסכים לצנזורה של העירייה או לצנזורה עצמית. על כן, פורום דוקיום בנגב, בעזרת האגודה לזכויות האזרח, יגיש ערער לבית המשפט העליון".

עוד הוסיפו כי השופט ביתן צידד באופן ברור בעיריית באר שבע. בדומה לאשר התרחש במהלך הדיון, כאשר השופט אמר מספר דברים מעוררי מחלוקת. בין היתר, השווה השופט את פעילות המולתקאמפגש לפעילות תנועת כהנא חי באום אלפאחם. גם בפסק הדין ממשיך השופט באמירות חדצדדיות באופן מובהק, ומבטל כלאחר יד את פעילויות המולתקא כלא לגיטימיות וכפוליטיות ובכך מתעלם לחלוטין מטענותינו. מפתיע אותנו עוד יותר מכך לראות את ההתעלמות המוחלטת של השופט מההנחיות המפורשות של היועץ המשפטי לממשלה שניתנו לגבי פעילות המועדון לפני שנתיים ומסבירות כי הפעילות הפוליטית היחידה האסורה, היא פעילות שמקדמת מפלגה ספציפית.