פיגוע תג-מחיר של מתנחלים בג'יסר א-זרקא; גידול של 150% בפשעי 'תג שנאה'

גלגליהם של 21 כלי רכב נוקבו הלילה (רביעי) בג'סר אזרקא, ועל אחד הקירות ביישוב נכתב: "הגבעה ביצהר, לא נשכח ולא נסלח". המשטרה חוקרת חשד כי פשע השנאה בוצע על ידי מתנחלים. לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש) "גם הבוקר 'תג שנאה', הפעם בג'סר אזרקא. פעולת טרור שמטרתה לאיים על תושבי הכפר, לזרוע פחד. כאשר שוטרים תוקפים ומטרידים אזרחים ערבים, כאשר ראש הממשלה מנסה לחבל בהצבעה של ערבים בקלפי, המסר ברור תג שנאה הוא המשך מדיניות הממשלה באמצעים אחרים.

הכתובת על הקיר, הבוקר, בג'יסר אזרקא (צילום: המועצה המקומית)

יו"ר הוועד העממי בכפר, סמי אלעלי, אמר כי "הטרור היהודי מתגבר בתקופה האחרונה. כנופיות פשעי השנאה של המתנחלים מבצעות פעולות תג מחיר נגד הפלסטינים בגדה ובלב יישובים ערבים בארץ". אלעלי הוסיף כי מקרים דומים היו בשבועות האחרונים בכפר קאסם וביישוב ג'ש שבגליל. לדבריו, "זהו טרור הניזון מהמדיניות הממסדית הגזענית והעוינת נגד הערבים ומההסתה המתגברת נגד הפלסטינים, במיוחד בתקופת הבחירות".

ארגון תג מאיר קרא לכוחות הביטחון למגר את התופעה. "זו הפעם השלישית החודש שפורעי תג מחיר פושטים על יישובים ערביים ופוגעים בתושבים חפים מפשע", נמסר. לדברי הארגון נרשמה עלייה של 150% במספר אירועי השנאה "תגימחיר" משנת 2016 ועד 2018. "לצערנו, בשבועות האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר האירועים, כאשר ניתן למנות לפחות 13 יישובים ערבים שנפגעו מ'תגימחיר', ביניהם עינבוס, ואדי פוכין, דיר איסתיא, כפר מאליכ, סינג'יל, סרטא, עוורתא, ליד המעונות של אוניברסיטת תל אביב, דיר קדיס, כפר ג'יש (גוש חלב), כפר קאסם והבוקר: ג'אסר א זרקא".