פורסם סקר נוסף אחרי החלטת היועמ"ש נגד נתניהו: הרשימה המשותפת של חד"ש-תע"ל במקום השלישי

שלושה ימים לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכפוף לשימוע, סקר מנדטים שנערך על ידי "פאנלס פוליטיקס" עבור "חדשות הבוקר" מעלה כי חד"שתע"ל תהיה הרשימה השלישית בכנסת עם 9 חברי כנסת ושגוש המרכז והשמאל מוביל על גוש הימין והגזענים בשני מנדטים – 61 מול 59.

2019-03-03_194551

על פי הסקר מפלגת כחול לבן מובילה עם 38 מנדטים ואחריה הליכוד עם 30 מנדטים, אך הדרמה הגדולה נמצאת בתחתית הרשימה, כאשר מפלגות הימין: ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, גשר של אורלי לוי אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה עם 2.1% ו-2.8% וגם מפלגת זהות של משה פייגלין לא תיכנס לכנסת. על פי הסקר רשימת רע"םבל"ד תקבל רק 2.2% מקולות הבוחרים, העבודה 8% ומרצ 6%. משתתפי הסקר נשאלו האם ראוי שנתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום. 50% השיבו שלא, 41% השיבו שכן ו-9% השיבו שאינם יודעים.

יצוין שזהו הסקר השני המצביע על מגמה דומה. יממה לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל פי הסקר שפורסם ביום שישי האחרון בחדשות 13, מפלגתו של גנץ, כחוללבן, תזכה ל-36 מושבים, הליכוד ל-30 והרשימה המשותפת של חד"ש ותע"ל לתשעה. עוד עולה מהסקר שיהדות התורה תקבל שבעה, איחוד מפלגות הימין הגזעני: שבעה; ש"ס, העבודה ומרצ: שישה, הימין החדש של בנט רק חמישה, רע"םבל"ד וכולנו של שר האוצר: ארבעה. ישראל ביתנו שמנהיגה אביגדור ליברמן יזם את העלאת אחוז החסימה לא תעבור אותו, גם גשר של ח"כ אורלי לויאבקסיס (שפרשה ממפלגתו של ליברמן) אף היא לא עוברת את אחוז החסימה.

ח"כ איימן עודה (חד"ש) הגיב לתוצאות הסקר ואמר "לו הבחירות היו מתקיימות היום, נתניהו ושריו הגזענים היו מפסידים. ליברמן לא היה עובר את אחוז החסימה שהוא בעצמו העלה. הבחירות באפריל עומדות על חודו של קול ואנחנו נטיל את כל משקלנו כדי להביס את מי שחוקק את חוק הלאום, חוק קמיניץ, הוציא מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, את מי שהסית נגדנו יותר מכל, ושפועל על מנת לחסל את האפשרות להקים מדינה פלסטינית והשגת שלום".