פורסם דו"ח חמור המתאר את ניצולם של עובדים מתורכיה בענף הבנייה בישראל

דו"ח חדש המתאר את ניצולם של עובדים מתורכיה בענף הבנייה בישראל פורסם לאחרונה על ידי המוקד לפליטים ולמהגרים וקו לעובד. מהמוקד לפליטים ולמהגרים נסר כי "מזה 20 שנה שמגיעים למשרדינו עובדים שנמלטו מחברת הבניין ילמזלר ומתארים שגרת חיים בלתי נסבלת: שעות עבודה אינסופיות; הלנת שכר; כליאה במגורי העובדים בשעות הלילה; השפלות; איומים ובקיצור שליטה מלאה של החברה בכל תחומי החיים של העובדים. לצערנו השנים חולפות ואילו העדויות נותרות דומות להחריד. "

בשנתיים האחרונות שני הארגונים מייצגים קבוצה של עובדים שברחו מילמזלר בתקווה לעבוד בתנאים הוגנים וסבירים. ביוני האחרון בית הדין לעררים פסק בהחלטה תקדימית כי יש לאפשר לחלקם לעבוד בכל חברה אחרת שיש לה אישור להעסיק עובדים זרים בענף הבניין. "עברו למעלה מעשרים שנה מאז שנפגשנו לראשונה עם מהגר עבודה שברח מילמזלר, ואנחנו נמשיך להילחם ולפעול לכך שהמדינה לא תאפשר לניצול שכזה להימשך באין מפריע", הדגישו.

עובדי ילמזלר בישראל (צילום מתוך שער הדו"ח)

הדו"ח כולל עדויות ותצהירים שנגבו מעובדים שנמלטו לאורך השנים מחברת הבניין ילמזלר, ויוצגו על ידי המוקד לפליטים ולמהגרים וקו לעובד. הדו"ח פורש את מסכת האיומים והניצול שהם מנת חלקם של עובדי החברה התורכית ילמזלר בישראל ב-20 השנים האחרונות: שעות עבודה ארוכות מהמותר בחוק, הלנת שכר, כליאת עובדים בשעות הלילה, השפלות, ניצול, חתימה על שטר חוב הכובל את העובדים למעסיק ועוד. כמו כן, מפורטים בדו”ח שלל ההליכים המשפטיים שנוהלו למען העובדים שנמלטו מזרועותיה של החברה. רבות מהעדויות פורסמו לאורך השנים והוצגו בפני מערכת המשפט הישראלית ולמרות זאת מדינת ישראל המשיכה להאריך את ההסכם מול חברת ילמזלר.

לקריאת הדו"ח המלא (39 עמודים): http://bit.ly/YIlmaz