פורסם גיליון 'זו הדרך' מיוחד לציון ה-1 במאי; מופץ באלפי עותקים

גיליון "זו הדרך" שפורסם אתמול (רביעי) מוקדש ל-1 במאי, יום העובד הבינלאומי. במשך כל השבוע, החל מהפגנת חד"ש ומק"י בנצרת בשבת שעברה ועד להפגנת השקופים שתתקיים מחר (שישי) בתל-אביב, נצבע אדום באירועים רבים ברחבי הארץ.

5

בריאיון המתפרסם בעמוד 3 מנתח מזכ"ל מק"י עאדל עאמר את המצב הפוליטי בישראל ובאזור; בעמוד 5 מספק אבישי ארליך סקירה של הסכנות האורבות בהמשך עידן נתניהו; בעמודים 6 ו-7 של הגיליון חושפת תמר גוז'נסקי את המצב הכלכלי והחברתי של ישראל מנקודת הראות של העובדים; בעמוד 8 מתייחס אפרים דוידי לגל ההתארגנויות בקרב העובדים בשנים האחרונות; ל"לולה", מנהיג השמאל הברזילאי הכלוא ומראשי האיגודים לשעבר, מוקדש דיווח מיוחד בעמוד 9. בעמוד 10, יובל הלפרין מדווח על המערכה של פעילי חד"ש בתל-אביב לקבלת מבקשי המקלט והפליטים לשורות ההסתדרות. לבסוף: במקום מכתב מהקוראים אל המערכת הפעם זהו מכתב מהמערכת לקוראי "זו הדרך": לפני ימים מספר, לקראת ה-1 במאי, נרשם המנוי ה-1,000 על "זו הדרך" באמצעות הדואר האלקטרוני. מה שיכול להיחשב כצעד קטן עבור כלי תקשורת ממסדי הוא צעד גדול עבור שבועון השמאל היחיד הרואה אור בעברית בישראל.

"אין כבר פרסומים, עיתונים וכתבי עת שמאליים בארץ", טרוניה זו אנו שומעים לא פעם ולא פעמיים בעת הפצת השבועון בהפגנות או באירועים ציבוריים. אבל דווקא יש: "זו הדרך", היוצא לאור מדי שבוע זה 52 שנה, כביטאון המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י). מערכת "זו הדרך" עושה כמיטב יכולתה כדי להגיש מדי שבעה ימים גיליון פוליטי מעניין, המתמודד עם שאלות מקומיות ובינלאומיות מפרספקטיבה שמאלית ועקבית.

מספר הכותבים (ובייחוד הכותבות!) עולה בהתמדה, וקצרה היריעה של "זו הדרך" לכלול את כל המאמרים והרשימות הראויים לפרסום שאנו מקבלים.

אמנם "זו הדרך" מוסיף להיות כלי צנוע, הנדפס בשני צבעים ולוגו אדום בוהק, אולם בשנתיים האחרונות עולה תפוצתו בהתמדה. עלויות הדואר, שממשלת הימין מעוניינת להפריט, עלו מאוד, וכך החל מסע גיוס מנויים באמצעות הדוא"ל. כאמור, כל שבוע כאלף קוראים וקוראות מקבלים בבוקר ימי רביעי את הגיליון השבועי באמצעות המחשב או הטלפון הנייד.

הפצתו של "זו הדרך" נעשית כעת בכמה דרכים: דואר ישראל (הגרסה המודפסת); הדוא"ל; כמדור קבוע באתר מק"י; בבתי קפה או במקומות מפגש (כגון הגדה השמאלית בת"א); ומסירה ביד במחאות, בהפגנות או באירועים פוליטיים ציבוריים. מגוון אמצעי ההפצה מעלים מדי פעם את תפוצת "זו הדרך" לאלפים רבים של עותקים, כפי שאירע בהפגנה נגד גירוש הפליטים ומבקשי המקלט בכיכר רבין ב-24 במארס ובטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני בפארק הירקון ב-17 באפריל. על מנת לחזק את "זו הדרך", הפצתו הפכה שאלה מרכזית. ככל שנפיץ יותר, כך נוכל להרחיב את שורותינו ולעבות את גיליונותינו.

הפצת "זו הדרך", חשוב להדגיש, איננה עניין מסחרי. "זו הדרך" הוא שותפות בין כותביו לקוראיו. גידול מספר הקוראים תלוי גם בכם! מטרתנו בשנה הקרובה היא להגדיל את תפוצת "זו הדרך" בדוא"ל בעוד אלף קוראות וקוראים. אנו גם מעוניינים להגדיל את מספר העותקים הנשלחים בדואר ישראל, ואת אלה המופצים בהפגנות, בבתי קפה, בחנויות ספרים, במקומות הבילוי וכן הלאה.

כל הרוצים להיות שותפים בחיזוק ובהצפה של הקול האלטרנטיבי, השמאלי, העקבי והיהודי-ערבי מוזמנים ליצור קשר עם המערכת. גם ידיעות, מאמרים ורשימות יתקבלו בברכה: מהנעשה במקום העבודה או הלימודים ועד לניתוחי תהליכים בעולמנו הקפיטליסטי-גלובלי.

 

אתם/ן מוזמנים/ת ליצור קשר עם מערכת "זו הדרך" באמצעות דוא"ל

 zohaderekh@gmail.com

או תיבת דואר 26205 ת"א-יפו 6126102

 

גיליון  השבוע של "זו הדרך" באתר מק"י:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2011break/04/G17_2018.pdf