פורום המשפחות השכולות: כל המשפחה זכאית להביא לקבורה את יקיריה

פורום המשפחות השכולות הישראליפלסטיני פרסם היום (חמישי) הודעת תמיכה וחיזוק במשפחתו של חלל צה"ל הדר גולדין, לאחר דברי אמו לאה, אתמול בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. "כל אם ואב, ישראלים ופלסטינים ששכלו את ילדם, זכאים להביאו לקבורה", נכתב בהודעה. "פורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני מבקש לחזק את ידי משפחת גולדין, כמו גם את משפחתו של הנעדר אורון שאול ומשפחותיהם של למעלה ממאה הרוגים פלסטינים, שלא זכו לקבל חזרה את גופות יקיריהן וזכאיות שיהיה להן קבר לבכות עליו". עוד נכתב בהודעה כי "המעשה המוסרי היחיד העומד בפני ההנהגה הישראלית והפלסטינית גם יחד, הוא לאפשר למשפחות השכולות לקבור את יקיריהן".

2017-04-20_213912

מול הכנסת, אתמול, נשים דורשות למנוע את המלחמה הבאה (צילום: נשים עושות שלום)

הדיון שהתקיים אתמול (רביעי) על לקחי מבצע "צוק איתן" הרצחני הפך לזירת השתלחויות של ח"כים מהליכוד בהורים שכולים. הדיון בוועדה לביקורת המדינה על הלקחים שישראל צריכה להפיק מדוח מבקר על הכשלים במבצע "צוק איתן" התפתח לוויכוחים מרים , שהפכו למהומה קולנית שבה היו מעורבים יו"ר הקואליציה דוד ביטן וחבר הכנסת מיקי זוהר. "אני לא מצטערת שהגעתי לדיון, אבל לא הערכתי שהוא יתקיים בצורה כזו", אמרה בראיון לחדשות 10, לאה גולדין, אמו של הדר גולדין, שגופתו מוחזקת על ידי חמאס. נחצו היום קווים אדומים ואני עדיין בסערת רגשות". בהמשך תקפה את ראש הממשלה. "נתניהו שבר לי את הלב. הוא הפך את הבן שלי מקצין גיבור, שנשלח על ידו להילחם לחוב של גופה. אנשים אף פעם לא התבטאו בצורה כזו. השיח במהלך הדיון בוועדה היה רע והייתה בו שבירת ערכים טוטאלית".

יצוין שבעת הדיון, הפגינו בכיכר שליד הכנסת פעילות נשים עושות שלום בדרישה למנוע את המלחמה הבאה. מהארגון נמסר כי "הלב בוכה למשמע קולן של המשפחות השכולות אתמול בוועדה לביקורת המדינה בכנסת בדיון על דו"ח מבקר המדינה על 'צוק איתן', בה נכחו נשים עושות שלום. חשוב שכולנו, כולל חברי הכנסת ומנהיגי המדינה, נקשיב לדבריהם. כפי שאמרה מיכל קסטן קידר, אלמנתו של סא"ל דולב קידר ז"ל: 'המשפחות היום משמיעות את קולן של המשפחות השכולות על מנת שלא נשמע את קולן של משפחות שכולות כתוצאה מהמלחמה הבאה'. נשים עושות שלום פועלות בנחישות ובהתמדה מאז המלחמה ההיא, ודורשות מההנהגה לקדם הסכם מדיני כי רק הוא יעצור את מעגל הדמים ויביא תקווה, בטחון ושקט".