פורד, לנד רובר ויגואר יפרטו אלפי עובדים באירופה בעקבות הירידה במכירות

יצרניות הרכב פורד, לנד רובר ויגואר יפרטו אלפי עובדים ברחבי אירופה בעקבות הירידה תלולה במכירות. מספר המכוניות החדשות שנמכרו באיחוד האירופי נפל באוקטובר ב-7.3% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לאחר צניחה של 23.5% בספטמבר, לפי הנתונים העדכניים ביותר. כך מוסר עיתון הבוקר הקומוניסטי הבריטי "מורנינג סטאר".

על פי הידיעה יצרנית הרכב האמריקאית פורד תפטר אלפי עובדים ותצמצם את ייצור המכוניות ברחבי אירופה. על פי הדיווח כל החטיבות של החברה באירופה יעברו ביקורת לקראת פיטורי אלפי עובדי. הדיווח על פורד מתפרסם במקביל להודעת יגואר לנד רובר על פיטורי 5,000 עובדים במפעלים שברחבי בריטניה.

2019-01-12_162300

אסיפת עובדים, ביום חמישי, במפעל אלווד של יגואר ולנד רובר בבריטניה (צילום: מורנינג סטאר)

כיום מעסיקה פורד 53 אלף עובדים באירופה ומפעילה 15 מפעלים. אולם, בשנתיים האחרונות, החברה דיווחה על "הפסדים באירופה, על רקע שערי החליפין, ירידה במכירות מכוניות דיזל והאטה בשוק הכולל". לפני שנתיים הפסיקה ג'נרל מוטורס האמריקאית את הפעילות שלה באירופה לאחר שני עשורים של הפסדים בחטיבת אופל ווקסהול, אותה מכרה לפז'ו. יצוין שעובדי המפעלים של פורד, יגואר ולנד רובר החלו לקיים ביומיים האחרונים אסיפות הסברה. "לא נעבור על סדר היום האיומים של המעסיקים בדבר פיטורים המוניים", נמסר מאיגוד העובדים.