פועל פלסטיני נפל אל מותו באתר בנייה בת"א בעקבות מרדף של שוטרי מג"ב

פועל פלסטיני, מוחמד מוסא אבו דלאל, נפל אל מותו אתמול (רביעי) באתר בנייה בת"א בעקבות מרדף של שוטרי מג"ב. העובד בן 23 מהכפר שבתין לשיד רמאללה בשטחים הכבושים, הועסק בישראל יחד עם אחרים, ללא היתרי עבודה. על פי גרסת המשטרה בעת מרדף של אנשי מג"ב "החל בריצה והם פתחו במרדף אחריו בתוך אתר הבנייה. במהלך מנוסתו נפל לפיר מעלית בעומק עשרות מטרים ונהרג".

יצוין שלאחר מותו של הפועל הוטל באתר צו בטיחות להפסקת העבודה בשל ליקויי בטיחות רבים. מבצעת העבודה במקום היא "פסגות זיו השקעות ופיתוח 1993 בע"מ", עבור "שפירא נכסים". מותו של הפועל מותירה שאלות רבות ללא מענה: איך הוא פרץ לאתר בנייה וטיפס על ארבע קומות, כדברי המשטרה? מדוע לא הוקמו אמצעים בטיחות כמתחייב ליד פיר המעלית? מי העסיק בדיוק את העובד המנוח?

הפועל הפלסטיני מוחמד מוסא אבו דלאל שנפל אל מותו אתמול (רביעי) באתר בנייה בתל-אביב (צילום מסך מתוך סרטון ביוטיוב)

 

מעמותת קו לעובד נמסר: "אנו מצרים על מותו המיותר והאכזרי של עובד בניין פלסטיני. כידוע, אתרי בנייה הם מקומות רווי סיכונים ומועד לתאונות. אסור היה לשוטרים לבצע מרדף אחר העובד בנסיבות הללו, ומבלי שהעובד היווה כל סכנה. הלוואי ומדינת ישראל הייתה משקיעה מאמצי אכיפה בשמירה על זכויות העובדים, ולא במרדפים מיותרים ומסוכנים אחר המוחלשים שבעובדים".