פועל הבניין שנהרג ברעננה הוא תושב נצרת; האתר פעל חרף צו בטיחות שהוצא

בילאל ערקאווי (31) מנצרת הוא העובד שנפל אתמול (חמישי) מפיגום באתר בניה ברחוב קזן ברעננה ומותו נקבע במקום. משרד העבודה והרווחה הבהיר כי האתר, השייך לקבלן "ד. חייק חברה לבניין בע"מ", הפר צו בטיחות שניתן לאתר הבנייה בשבוע שעבר בלל פיגום פגום באתר ואיסור שימוש בו עד לתיקונו המלא. במשרד אף טוענים כי העובדים באתר פעלו ללא מנהל עבודה שפיקח במקום, וכן נמצאו באתר ליקוי בטיחות רבים, אשר בגינם האתר נסגר. במקביל לחקירת המשטרהראש מינהל הבטיחות בפועל זימן את כלל בעלי התפקידים לשימוע והנושא הועבר גם לרשם הקבלנים להמשך טיפולו.

בילאל ערקאווי מנצרת שנפל אל מותו, אתמול, באתר בנייה ברעננה (צילום: אל אתיחאד)

לדברי הדס תגרי, מהקבוצה למאבק בתאונות בנייה ותעשייה, "יש לקוות שתתנהל חקירה משטרתית נחושה של נסיבות התאונה היום, במטרה להגיש כתב אישום כנגד האחראים ברשלנותם למותו של בילאל ערקאווי המנוח. כמו כן, כי רשם הקבלנים במשרד השיכון יפתח בהליכים משמעתיים כנגד החברה הקבלנית באתר, נוכח הפרות הבטיחות החמורות והנשנות באתריה".

יצוין שאתמול מוקדם יותר, שני פועלים כבני 30 נפלו מגובה באתר בנייה במועצה האזורית באר טוביה. שניהם נפצעו באורח בינוני וקל, עם חבלות בגפיים. פועל נוסף נפצע מחפץ כבד באתר בנייה ברחוב החולה ברמת גן. הוא פונה במצב בינוני עם חבלת ראש וגפיים לבית החולים שיבא בתל השומר.