פועלי ענקית הרכב הדרם-קוריאנית יונדאי פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן

פועלי ענקית הרכב הדרוםקוריאנית יונדאי פתחו אתמול (שני) בשביתה ללא הגבלת זמן. זאת, בפעם הראשונה זה יותר מעשור, מה שגרם להפסקת הייצור בשלושה המפעלים של החברה. כך מסר הבוקר העיתון הקומוניסטי הבריטי "מורניג סטאר". 48 אלף חברי איגוד העובדים של יצרנית הרכב הגדולה בדרום קוריאה משתתפים בשביתה אחרי שלא נרשמה התקדמות בשיחות בין האיגוד להנהלה על העלאת שכר במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש, זאת אחרי שהעובדים הצביעו נגד הסכם השכר הזמני שהציעה ההנהלה בחודש שעבר.

2016-09-27_201526

ראשי איגוד עובדי המתכת יחד עם נציגי הוועדים במפעלי יונדאי השונים בעת אסיפת עובדים שנערכה ביולי האחרון לקראת פתיחת הצעדים הארגוניים (צילום: מורנינג סטאר)

זו הפעם הראשונה שבה מתקיימת שביתה מלאה במפעלי יונדאי באולסן, ג'יאונג'ו ואסאן מאז 2004. ההודעה שנמסרה מטעם האיגוד, עובדים רבים הרגישו כי תוספות השכר נדיבות פחות מחבילת השכר שקיבלו בשנה שעברה. יצוין ששביתות חלקיות כבר החלו ביולי ומהלכן נערכו אסיפות כלליות בכל מפעלי החברה כדי לדון עם העובדים בכל המחלקות. שורה של שביתות חלקיות שהחלו ביולי הובילו לאובדן כושר ייצור של 100 אלף מכוניות בשווי של 2.2 טריליון וון (כ-2 מיליארד דולר). השביתות החלקיות תרמו לירידה במכירות החברה בדרום קוריאה.